מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
שוטף ומתמלא / ביקורות
הילה בן ארי - פרט מעבודת וידיאו

הילה בן ארי - פרט מעבודת וידיאו

--

חמש טיפות אדומות מסמנות את קיומה

קציעה עלון 2008-07-12 10:17:23   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

חלל הגלריה כזירה סאדו-מזוכיסטית ומקודשת. על התערוכה של הילה בן ארי

בחלל הגדול והמרווח של גלריה 39 פוערת הילה בן ארי לרווחה מנעד חומרי מרתק, מבריק, נוצץ ובמבט ראשון גם אניגמטי. תבליט מוזהב, כנסייתי, מכסה חלק מן הקירות. במרכז החלל ניצב מבנה קובייתי ורוד, ולצדו מוקרן וידאו המציג מתעמלת קטועת רגל המאזנת עצמה על גבי קורת-התעמלות. על הקיר הימני מופיעה דמות לבנה של אישה זקנה במיטה מטה לנפול, אך מרחפת באוויר בתנוחה מסוכנת. זוג טבעות זהובות גם הן מוצמדות לקיר בעזרת חבלי התעמלות, ודמות של חמור אורנומנטי, אסור במושכות, מרוקע על הקיר. 
תערוכת היחיד של בן ארי מציעה עידון אסתטי רב-שכבתי לתמטיקה שמעסיקה אותה מראשית יצירתה. בתערוכה "נעלי עקב בחול" (2005), יצרה בן ארי שכפול פלסטי של דמות נשית ערומה שעכברים נושכים את אברי מינה, ובתערוכה "הים האחר" (2007), הציגה פסלים לבנים של אישה קטועת גפיים, עטופי רשת של אצה אדומה, אשר כמו נמשתה מן הים. 
בתערוכה הנוכחית עברה טראומת הפגיעות הנשית סובלימציה "כמו מקודשת", והועברה אל מרחב כנסייתי. החלל שבנתה בן ארי הוא זירה סאדו-מזוכיסטית ש"מוטבלת אל האמנות" במהילה אין סופית היוצרת רדיקליזציה אסתטית.  רפרטואר החפצים אוגר בתוכו איום מוסווה: הטבעות והחבלים מזכירים מכשירי עינויים, המיטה תתהפך עוד רגע על ראשה של הזקנה חסרת הישע, והמבנה הוורוד, הסכריני עד להקיא, נדמה כתא כליאה. בן ארי מצליחה לשדך במיומנות שדות משמעות שונים: היצירות כולן מוליכות בו זמנית לקדושה ולחטא, לאפלה מוסרית נוראה, פרוורסיה ואור קדוש. ההתעללות נדמית כאקט פולחני המצמרר את הצופים שמוזמנים במפגיע ליטול חלק פעיל במופע הראווה כמציצנים, משקיפים באצטדיון גלדיאטורים, או משתתפים אקטיביים ב"כנסיה": ספסל מדומיין מרוקע על הקיר, וספסל ממשי, המהדהד את המדומיין, מוצב במרכז החלל. גלריית האמנות היא מקום הפשע, זירת האונס. מערכת מסובכת של גלגיליות מזהב, חבלים ועיגולי מתכת ממירים את התפילה והטקס. בחלל האוויר שנכלא בין הפריטים מסכסכת בן ארי בין העיגול ה"נשי" המוזהב לריבוע ה"גברי" ההנדסי: דף נייר מילימטרי עוטף את המבנה הורוד, כמו מבקש להכניעו, עיגולי זהב מרובים, קטנים, גולשים עוד ועוד, עד שהם נחסמים בידי קוים מאונכים ומאוזנים. בן ארי כמו חוקרת את אופני הקיום הגופני הנשי תחת "משטר הקווים והמשבצות", ומסקנותיה מוצגות לראווה: מתעמלת קטועת איברים הנדרשת לגמישות אין סופית, מנסה לאזן את עצמה בכוח על גבי קורה צרה. בן ארי מציגה אמנות פמיניסטית מורכבת, המצליחה ללכוד את הדרמה הנשית העכשווית במלוא עוצמתה.
התערוכה מלווה בקטלוג הכולל, בנוסף לתצלומי העבודות, גם  מאמרים מצוינים של מיכל בן נפתלי והדרה שפלן קצב. על צדו האחורי של הקטלוג הלבן מוטבע תבליט של דמות נשית לבנה, כמעט בלתי נראית. חמש טיפות אדומות מסמנות את קיומה: שני סרטי הקוקיות בשיער, שתי הפטמות והערווה המדממת.  

הילה בן ארי - פרט ממיצב


הילה בן ארי "כתף שמאל"  גלריה 39, נחמני 39, ת"א  [ללא מועד סיום]

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה