מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / מידע כללי

מה מסתתר

2007-04-11 15:15:43   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

שיחות על ציור בירושלים וכנס על אמנות רב-תרבותית בבאר-שבע

חמש הערות על שפת הציור

משוחחים: הסופר ומבקר אמנות דרור בורשטיין והצייר מאיר אפלפלד

1. 30.4.07  חלל פ??נים:
 "החדר" (בלתוס); "מות לוסי הקדושה" (קרווג'ו); "חדר ליד הים" (הופ?ר)

2. 21.5.07  דיוקן קבוצתי
 "משפחת בללי" (דגא); "לאס מנינאס" (ולסקז); "בנות אדוארד בואה" (סרג'נט).
 
3. 11.6.07   נוף
 "נוף דלפט" (ורמר); "נוף רוגע" (פוסן); " התמזה והסיטי מהריצ'מונד האוס" (קנלטו)
 
4. 25.6.07   עירום
 "ונוס רוקבי" (ולסקז); "אולימפיה" (מאנה); "ונוס ישנה" (ג'ורג'ונה)

5. 9.7.07  טבע דומם
 ציורים של זורברן, מורנדי, שארדן.

ההרצאות יתקיימו בבית אנה טיכו, רחוב הרב קוק 7, ירושלים.
כל הפגישות יתחילו בשעה 20:00
עלות כל מפגש 20 ₪
 הרשמה למפגשים במשרד חותם בטל' 02-6727177 או בדוא"ל hotam@hotam-ltd.co.il 

החדר - בלתוס



כנס עיוני ומפגש אמנותי בהשתתפות יוצרים ישראלים-יהודים, ערבים, בדואים ודרוזים

30 באפריל, אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. 

בין המשתתפים בכנס: פרופ' גנית אנקורי, פרופ' קטרין קוג'מן-אפל, ד"ר יורם מיטל, טל בן צבי, אורנה גורן ופנל של אמנים יהודים וערבים. בתום הכנס, בשעה 18:00, תפתח התערוכה הקבוצתית "רקמות: רקמה וקליגרפיה באמנות ישראלית עכשווית", בהשתתפות האמנים בות'ינה אבו מלחם, פאטמה אבו רומי, פאריד אבו שקרה,  אניסה אשקר, לינדה בר-און, הודא ג'מאל, חאדר ואשח, אבנר זינגר, נידאא חורי, גיא כהן,  מוחמד סעיד כלש, סוהיר כנאענה, אחמד כנעאן, סימה מאיר, מנל מורקוס, דניאלה מלר, שרה נסים, אסד עזי, מירוות עיסא, ראובן קדים, אילנה רווק ועתליה שחר. כמו כן יוצגו במקום רקמות בדואיות ושמלות פלסטיניות.

פטמה אבו-רומי - מתוך התערוכה


בתערוכה הקבוצתית רקמות: רקמה וקליגרפיה באמנות העכשווית בישראל מוצגות עבודות אמנות של אמנים עכשוויים בישראל – נשים וגברים, יהודים/יהודיות וערבים/ערביות – המנהלות דיאלוגים. דו-שיח ערני ומשמעותי מתקיים בין המטען התרבותי האישי של כל אחד מהאמנים והאמניות המשתתפים בתערוכה לבין דימויים ומוטיבים נפוצים של רקמה ואריגה פלסטינית, שמלות או מקטעים של בדים, כתב ערבי ואראבסק המתבססים בעיקר על המורשת של או?מנו?ת הנשים הפלסטיניות, הבדוויות והדרוזיות. זהו דו-שיח תרבותי בעל זרימה דו-סיטרית: אמנים ערבים ויהודים משוחחים בו עם תרבותם שלהם ועם תרבותם של "האחרים".

לצד העבודות העכשוויות, העשויות באמצעים מגוונים: ציור, רישום, צילום, פיסול, קרמיקה, אריגה, רקימה ומיצב - מוצגים פריטי לבוש ועבודות אומנות מן המורשת הפלסטינית מקומית. אלה הם תוצרי עבודתן של נשים שזהותן אינה ידועה, מן האוספים של חאלד מ?ח?ר?יק וחאדר ואשח.

בשני העשורים האחרונים זוכה "הקול הערבי" לחשיפה הולכת וגוברת בשדות-האמנות בישראל ובעולם. חשיפה זו קשורה, ללא ספק, לשיח הפוסטמודרני העירני ביחס ל"אחר" בכלל ול"אחר" המוסלמי והפלסטיני בפרט. הרקע הוא מאבקי הכוח והשליטה על שוק הנפט העולמי; ההגירה ההמונית של מוסלמים לאירופה; הטרור האיסלמי-פונדמנטליסטי; הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

התערוכה רקמות משתלבת בשיח זה, אך מתרכזת בהיבט מסוים, שמשמעויותיו רחבות מן העיסוק בדקורציה ובאורנמנטיקה. "לדעתנו,   אומר פרופ' חיים מאור "השימוש במרכיבים ובדימויים אלה הוא אמצעי לעיסוק בזהות המורכבת של כלל אזרחי ישראל ובתוכם גם של הערבים- פלסטינים אזרחי ישראל. עבודות האמנות בתערוכה זו מאפשרות לנו לבחון שאלות הנוגעות ליחסם של האמנים, גברים כנשים, אל: א. המסורתי והחדש; ב. אמנות ומלאכה; ג. מזרח ומערב; ד. המקבל והשולל, או המבקר והמוחה; ה. הגלוי והמוצפן; ו. התרבותי והבין-תרבותי/רב-תרבותי".
התערוכה יוצרת רבי-שיח כפולים ומכופלים באמצעות מפגש מרתק בין העבודות המסורתיות לבין העבודות העכשוויות וכן בין העבודות העכשוויות השונות של האמנים והאמניות מן התרבויות השונות. מגוון הקולות השונים הללו יוצר מארג עשיר, שכוחו בשונותו.

את התערוכה מלווה קטלוג דו לשוני עברית/ערבית בעיצובה של ניצה יוגב ובו מאמרים ורפרודוקציות צבעוניות.התערוכה תוצג במקביל בשתי גלריות: הגלריה לאמנות ע"ש אברהם ברון, בניין הספרייה המרכזית ע"ש זלמן ארן ובגלריית הסנאט במרכז המבקרים ע"ש ג'ורג' שרוט, המרכז האוניברסיטאי ע"ש סמואל ומילדה איירטון, הקמפוס ע"ש משפחת מרקוס, באר-שבע.הגלריות פתוחות לקהל בימים א'-ה' בשעות 9:00-19:00, ביום ו' בשעות 10:00 12:30.
התערוכה תינעל ב-15 ביוני 2007.

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
דבר מוזר ותמוהה קורה באוניברסיטה ב"ג
מוטי סגרון

אוניברסיטת בן גוריון הפכה במשך השנים למעין וותיקן.באמצע העיר בניין עם מרצים וסטודנטים רובם לא מהאזור.לא בזה העניין הבניין האפור והעצום.על תקציבו העצום מנותק מהעיר ומתושביו.500 מטרים משם שכונה ד במצוקה אמיתית.והאדונים האלה עם הכסף והתרומות הגדולות.מתעלמים מהעיר ומצרכיה הדחופים לתרבות שאיננה קיימת .עם כול הכבוד לרקמה בדואית ולאמנות פלישתנאית.האם לא נכון היה לקיים דיון אמנותי.על נושאים חברתיים ממש ממול 500 מטרים!וותיקן אמרנו.מעניין בחסות של מי התערוכה.והאם המעופף וסגנו השטוח יהיו שם.שנת בחירות!שכחנו לומר קריצה לקול הבדוואי?שמאל מזוייף ומעורר בחילה.

אי-מייל פורסם ב-04:34 ,13/04/2007
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה