מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / מידע כללי

ביינאלה למוזיקה בת-זמננו במוזיאון תל-אביב לאמנות,

2006-10-27 12:20:35   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

WAR~DANCE~ULTRA~SOUND בלבונטין, מרחבים לימינליים בלייפציג ופתיחת תא "עיר/מדינה" בבצלאל


ביינאלה למוזיקה בת-זמננו במוזיאון תל-אביב לאמנות

מספר אירועים ראויים לציון:

לקראת הקונצרט 'מוסיקה אלקטרונית+' בביינאלה למוזיקה בת-זמננו במוזיאון תל-אביב לאמנות (2 בנובמבר, 17:30) עומד להופיע גיליון מס' 8 של כתב-העת תו+ (עם תקליטור מוסיקה עכשווית שעורכת בת-שבע שפירא.

תוכן הגיליון:
בת-שבע שפירא: 'במערת אפלטון' | תייסיר חדאד: השפעת המערב על המוסיקה הערבית וביטויה בעניין תפיסת המרווחים המוסיקליים | דן שגיב: משפט קסטנר | יעל ברדה: ארוטיקה של הכיבוש | אביבית אגם דאלי: ביקורת תרבות הצריכה של האדבסטרס (Addbusters) | אבנר גלעדי: עבד עבדי | חגי שגב: דניאל שושן – כליאתה של התרבות או שחרורה המוחלט | רבקה מאיר: שירים |  גליה אבן-חן: שירים
בת-שבע שפירא: שירים | אבי כהן: מארב (סיפור) | עודד נעמן: ע?ם (פרקי סיפור)
מארק וולוביץ': קור (סיפור) |  אסנת בר-אור:  נוער ונשים כותבים היסטוריה –
פרויקט צילום, 'מקום ומקומיות' בכפר קרע | דפנה לוי: חותם בחומר – מיצירות סימפוזיון הקרמיקה והקליגרפיה 2006, גלריה לאמנות אום אל פחם | מתי שמואלוף: הדור השלישי הזקוף –  מבט אינטר-טקסטואלי בשלושה ספרים של ניר ברעם
גיא ברש: 'קונטרפונקט פלסטינה' | זכריה פלווין: הרהורי הדילטנט, או: הדילטנט עוטה את גלימת האזרח ומהרהר על המלחמה, על ראש-הממשלה, עלינו, האזרחים, על דון-פרננדו הש?ר, ועל הלל מאת בן-ציון אורגד | איגור גלפרין: הפרק הראשון של 'סונטת אור הירח' של בטהובן | דרור אלימלך: על נחיצותה ועדיפותה הבלעדית של הגישה האלטרנטיבית והאקספרימנטלית במוסיקה הקלאסית החדישה
על המדף – ענבל פרלסון, שמחה גדולה הלילה - תמונות צבע

 תוכן התקליטור: יפית ראובני, שיר מולדת, לאלקטרוניקה ווידאו (וידיאו - איתי נדב); שחר פליישר, טכנוקליפסה, מוסיקה אלקטרונית; גל תושיה, פס ייצור, וידיאו + פסקול אלקטרוני
רועי ירקוני ואנסמבל 'פאניק',  nighthawks (מלים: קרן גוט-אלקלעי), אלקטרוניקה, אקורדיאון, חצוצרה, ויולה וגיטרה; להקת דרוויש דרוויש – דרויש דרויש, אדהאם דרויש, רנא חורי, רימון דאו גיא ברש, א-ב לחליל סולו; יצחק מזרחי, עקדת יצחק, אלקטרוניקה; אריק שפירא, משפט קסטנר – תמונה רביעית: 'פרוידיגר', אופרה אלקטרו-אקוסטית.
להזמנות, נא לפנות ל: או?ר?י?ן הוצאה לאור, איינשטיין 34 חיפה, 34603, טל' 04-8242013 

---------------------------------------------------------------------------------------------------;

זמן עכשיו

הביינאלה למוזיקה בת זמננו במוזיאון תל אביב לאמנות, יום חמישי, 2 בנובמבר 2006, בשעה 17:30. אולם רקנאטי

אלקטרוניקה+ / וידיאו + מופע חי –  אמנים ישראלים צעירים*  (עורכת: בת-שבע שפירא)

יפית ראובני, שיר מולדת, לאלקטרוניקה ווידאו (וידיאו איתי נדב)
אביטל שיינזינגר, קרטונים, לדיג'רידו,כינור וגיטרה חשמלית
רועי אברהם, שיר ערש, לקלרנית, גיטרה, קונטרבס וגלוקנשפיל
נדב גרבר, מראות (Reflections), מוסיקה + וידיאו (וידיאו - עידו כוהן אלורו)
אלעד אברהם, רביעייה – חליל, קלרינט, חצוצרה, ויולה
אמיר גפנר, קסטות לכבשת הרש, ל-6 טייפים
גיא ברש, הכול כשר, מוזיקה אלקטרו-אקוסטית
שחר פליישר,  טכנוקליפסה, מוסיקה אלקטרונית
גל תושיה, פס ייצור, וידיאו + פסקול אלקטרוני
רועי ירקוני ואנסמבל 'פאניק',  nighthawks (מלים: קרן גוט-אלקלעי), אלקטרוניקה, אקורדיאון, וגיטרה
להקת דרוויש דרוויש (עו?ד, קאנו?ן, ב?ו?זו?קי), קלידים, שירה (ראנא חורי)

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------;

חול בעיניים - אלונה רודה, רונה גפן*

הביינאלה ה-6 למוסיקה בת זמננו
רחבת מוזיאון תל אביב 4 בנובמבר
בין השעות 11:00-24:00

יצירה אודיו-ויזואלית העוסקת במתח שבין תחושת ההתפוררות הכללית כתוצאה מאינתיפדת אל-אקצה לבין הצורך באורח חיים נעים עד כדי גרגרני. חלקה המוסיקלי של היצירה משלב חלקים מתוך חזון ישעיהו וטקסט מאת גפן, ומשדר על גלי נאומי תוכחה חברתיים ופוליטיים המופנים כלפי העם היהודי. הרצועה בנויה כשיר פופ ומחולקת בקבוצות ערוצים לרמקולים שונים. קולו של הנביא, בוקע מרמקול בודד, הפזמון הנשי בוקע מבטנם של שני פסלים בדמות אל-חתול מצרי אצילי, וה'ביט' יוצא משני רכבי קבריולט מפתים ומעלי עשן.
השילוב בין נבואות זעם מן העת העתיקה לפופ קליט ולסמלי סטטוס מתפנקים בסגנון ה'בלינג-בלינג', חותר ליצירת חזיון אפוקליפטי סרקסטי ומבשר רעות. 
זוהי גרסת ה'hi-fi' של היצירה 'חול בעיניים', שהוצגה לראשונה בגרסת 'low-fi' עם שני רכבי פרולטריון קלאסיים (פג'ו 309) בחניון הצופה אל נתיבי איילון ב'איש בלי חולצה', מתחם ברזילי.

העבודה מחייבת הצבה תחת כיפת השמיים, ולכן במקרה של יום גשום במיוחד לא תוצג.

*האמנית הפלסטית אלונה רודה והמוסיקאית רונה גפן משתפות פעולה מזה כשנה במגוון פרויקטים אודיו-ויזואליים תוך נסיון ליצור סביבה סימביוטית המוזנת מאלמנטים פיסוליים הקושרים עצמם לעולמות עתיקים ועכשוויים כאחד, ומתפישה מוסיקלית אלימה ואפילה. יצירות משותפות נוספות הוצגו בארץ ובחו"ל במסגרות שונות, ביניהן: VIENNABIENNALE, בגלריה Makur בניו-יורק, 'סדוקציה' בבית בנמל, 'יד רוחצת יד' בגלריה בצלאל תל אביב, אירוע אותו יזמו, אצרו והפיקו.

מראה כללי 'חול בעיניים' ב'איש בלי חולצה', מתחם ברזילי 5.10.06 (צילום: שחף הבר)


BR>WAR~DANCE~ULTRA~SOUND

ערב וידאו ומוזיקה במועדון לבונטין 7, תל אביב

ליין הוי ג'יי הותיק "וי ג'יי ווליום"  ("מלחמת הוי ג'יים" – קולנוע מתמיד, "ג'ונגל" מועדון תמר'ז ועוד) שמח לבשר על הערב השביעי בסדרה, שיתקיים ביום חמישי, 2 בנובמבר 2006.
הסרטים המוצגים יוקרנו לאחר הערב באתר הוידאו – www.actv.co.il  כחלק מאסופת סרטי הפסטיבל הפתוח לוידאו בקטיגוריית – וידאו ארט. במהלך חודשים נוב'-דצמ', יועלו לאתר כ – 200 סרטי האוסף, כך שיהווה את האוסף הגדול בארץ של סרטי וידאו ארט באינטרנט.  חלקם יוצגו גם בערבים מיוחדים שיופקו.

21.30  -  אסופת סרטי  וידאו ארט.
(פירוט בהמשך)
22.30  - מופע וי. ג'יי:  WAR~DANCE~ULTRA~SOUND
" סאונדים  אמביינטים אופפים דימויי מסך מכשיר האולטרה סאונד, התינוק מחזיר גלי קול היוצרים דימוי שלו. דמות נשית רוקדת בתוך דימויי האולטרה סאונד כנושאת רחם בתוך רחם אחרת, זרה לה. הקולות מתרחקים ויוצאים לעולם המיוצג דרך כותרות עיתונים מתקופת המלחמה. תקציר צעקני, מלא בצבע אדום, של התגייסות האומה למלחמה. הרקדנית מגיבה גם לזה, בדרכה, בתנועות האופייניות לה, באמצעות הוי.ג'יי. "
מוזיקה מקורית:   DJ  E  (אלי שרגורודסקי), יוצר מוזיקה אלקטרונית  ודי ג'יי.
צילום, עיבוד ועריכת וידאו: VJ  D-MO (מומו יואל), יוצר וידאו, מפיק ואמן וי. ג'יי.
כרטיסים: 50 ש"ח.

23.30 מסיבה מוזיקה אלקטרונית. די ג'יי נדב רביד ודי ג'יי E  מול וי ג'יי ליאור שדה ווי ג'יי די - מו.
כרטיסים (למסיבה בלבד): 30ש"ח.

תוכניית הוידאו ארט:

שולחן אוכל  /   תום פניני 
דנה דרויש  /  Lily
Queervideo – The litlle Mermaid / שירי בלומנטל
רונית חסון  /  Jellydots
שירי בלומנטל    /  Queervideo - Comixxxsutra
תום פניני  /  Bed, Boy
ליאור שמריז /  Neworder, Low Life
גלעד רטמן /  Either you bring her back or you take me too
שירי בלומנטל  /  Queervideo – Silicon Sperm
קורס יזמות עסקית לנשים משוגעות   /  חנה אשורי 
שירי בלומנטל  /  Queervideo – Silicon Syborg
ריצ'רד ואני    /   יפעת בצלאל  
התאבדות    /   טל שטרן  / 
חוף המוהוק   /  סטניסלב לב-אור 
קליפ  /  חנה אשורי
Israeli Beauty  /  צביקה פורטנוי
White Balance    /   יוני קלברמן ואמיר יציב

דנה דרויש  /  Lily


מרחבים לימינליים / grenzraeume

תערוכה, תכנית הקרנות וסדנא בינלאומית בגלריה לאמנות עכשווית בלייפציג, גרמניה

27 לאוקטובר 2006 – 21 לינואר 2007

אמנים משתתפים: ג'ומנה אמיל עבוד , סמה אבושי, אזרה אקסמייה, איירין אנסטס ורנה גברי, יוחאי אברהמי, יעל ברתנא, פטר פרידל, הגר גורן, אינס חמד, סנדי הילל ואלסנדרו פטי, חאלד חוראני, סבין הורליץ ואוליבר קלמנס, ליגנה, סולימן מנסור, אורן שגיב, קבוצת סלמנכה, מירי סגל, שון שניידר, סופרפלקס, סימון ווקסמות.

אוצרים: אייל דנון, גלית אילת, רים פאדה ופיליפ מישלוויץ.
יועצים לתערוכה: חאלד חוראני, אנדריאה הריברניק, ברברה סטיינר, וולפנג קנפ בשתוף עם Interdisziplinäres Projekt-Forum. University of the Arts Berlin/ Institute for Art and Context

הפרויקט מרחבים לימינליים צמח עם היוזמה של קבוצת אמנים פלסטינים וישראלים המתנגדים לדינמיקה ההרסנית המלווה בהעדר זכויות אזרח ואדם ממנה סובלים הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי.
מרחבים לימינליים / grenzraeume הוא פרויקט של האגודה הפלשתינאית לאמנויות עכשוויות (Palestinian Association of Contemporary Arts) ברמאללה, של המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון, ושל האוניברסיטה לאמנויות (University of the Arts) בברלין.
במרץ 2006, הזמנו לקחת חלק בפרויקט - אמנים, ארכיטקטים, אקדמאים ואנשי קולנוע פלסטינים, אירופאים וישראלים לבחון את הסטאטוס של מרחבים יומיומיים, גבולות, אמצעי הפרדה פיזיים וטריטוריות תרבותיות בתוך מציאות של הכבוש הישראלי ולאתגר את יכולתה של האמנות לשמש מוליך לשינוי פוליטי וחברתי. הפרויקט מתמקד במרחב האורבני המחולק והמפורד באופן רדיקלי באזור ירושלים/רמאללה. מרחב זה הפך למעבדה של אורבניזם המבוסס על אמצעים קיצוניים של הפרדה אתנית. אמנים, אוצרים אקטיביסטים ואנשי אקדמיה השתתפו בפרויקט במסגרת של פגישות ודיונים שמטרתם הייתה עידוד מעורבות פוליטית פעילה יותר בקרב העוסקים באמנות. בנוסף, אנו מקווים שדרך ההשתתפות בפרויקט זה יווצרו אפשרויות חדשות של קשר וחילופין על בסיס אישי, ואף יותר מזה.
הפרויקט יצא לדרך בכנס שהתקיים במרץ 2006 באזור מחסום קלנדיה, בין ירושלים ורמאללה. בעקבותיו שהה כל אחד מהאמנים באזור, וחקר טקטיקות ואסטרטגיות אמנותיות שבאמצעותן ניתן להתייחס לפיזיונומיה של אתרים ספציפיים ולאופן התפקוד היומיומי שלהם, תוך כדי חשיפת הפוליטיקה של הכיבוש הישראלי כפי שהיא באה לידי ביטוי במרחב עצמו ובקונטקסט הסובב אותו. בהקשר זה נחקרו תפיסת הגבולות והאפשרות להגיע אליהם ולחצות אותם, מידת העבירות שלהם והפוטנציאל שלהם לתפקד כאזורים של מגע ותקשורת.
תהליך זה הוביל ליצירת יותר מ 20 עבודות חדשות, המוצגות כעת לקהל הרחב בחלל הספרייה העתידי של הגלריה לאמנות עכשווית לייפציג (The Gallery for Contemporary Arts Leipzig, GfZK), הכוללת כבר את המדפים של מיצב הספרייה שיצר ויטו אקונצ'י (Vito Acconici) בדוקומנטה X, היוצרים קונטקסט תצוגה יוצא דופן. קונטקסט זה משמש כתיבת תהודה משותפת למרחבים לימינליים/grenzraeume כארכיון מתהווה של מחקר ועשייה במזרח התיכון ולשאיפה המוצהרת של GfZK להקים ספרייה ציבורית.

עוד בכתבה של יוחאי אברהמי

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------    



תא "עיר/מדינה" בבצלאל– תכנון אחר למדינת ישראל

תא "עיר מדינה" בבצלאל פותח את פעילותו בהרצאתו של אדר' שמאי אסיף, ראש מנהל תכנון במשרד הפנים, והמתכנן הראשי של תמ"א (תכנית המתאר הארצית) 35. התכנית, שאושרה בשנה שעברה, מהווה את המסמך התכנוני המוביל והמשמעותי ביותר בישראל שיכתיב במידה רבה את דמותה המרחבית של ארצנו בעשורים הקרובים.
תא "עיר מדינה", שהוקם לאחרונה במסגרת המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, פועל כיחידה אוטונומית ייחודית ומוקדש לבחינת המציאות המרחבית בישראל ולניסיון לייצר תכנון אלטרנטיבי בקנה מידה ארצי. באמצעות חיבור התפרים שבין ארכיטקטורה, אדריכלות נוף, תשתיות, איכות הסביבה ותכנון אזורי מבקש התא להציג אלטרנטיבות רדיקליות, פרובוקטיביות וחדשניות לתכנון הפיזי בישראל ולהגדיר טוב יותר את המרחב העתידי שבו כולנו נרצה לחיות.
במסגרת פעילותו של התא בתקופה הקרובה יידונו הנושאים המהותיים ביותר לעתידה הפיזי של ישראל ולאיכות החיים של תושביה. חברי התא יתמודדו עם שאלות כגון:
האם החקלאות והשטחים פתוחים נדונו להיעלם מהנוף נוכח ההפרטה הקיצונית?
מדוע שכונות המגורים הפכו למונוטוניות כל כך?
האם הפירבור בישראל הוא תופעה בלתי הפיכה? ומה תפקידה העתידי של העיר?
שאלות אלו יידונו דרך מחקר ותיעוד של התופעות המאפיינות את המרחב הישראלי, אשר ייערך על ידי סטודנטים לארכיטקטורה בבצלאל ובאמצעות שיתופי פעולה עם מוסדות מחקר מדיסציפלינות שונות בארץ ובחו"ל.
תא "עיר מדינה" שואף לתפקד כ-"Think Tank" בו ייחקרו האפשרויות שמציע תכנון בקנה מידה טריטוריאלי בישראל. מטרת התא היא לבנות גוף ידע רחב (בעזרת סדנאות עבודה מרוכזות, עבודתם של הסטודנטים והמרצים האורחים ובשיתוף מוסדות וגופי מחקר קיימים בארץ ובעולם) ולסייע לרשויות ולגופים הפרטיים העוסקים בתכנון לקיים שלב מחקרי מעמיק כחלק אינטגראלי מתהליך קבלת ההחלטות.
פעילות זו, כך אנו מאמינים, תסייע לגשר בין  מטרות העל של תכנון בקנה מידה גדול לבין ההשלכות הממשיות שלו בנוף.
התא הוקם על ידי אדר' יובל יסקי, מרצה במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, בשיתוף האדריכלים דן הנדל ויונתן כהן.  בין השאר פועלים בו אדריכלית הנוף עמית סגל, אדר' אורי שלום, אדר' עדי בירן ועוד.
לפרטים נוספים אנא פנו: info@citystateunit.comwww.citystateunit.com

תא "עיר/מדינה"




 

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
הקונצרט למוזיקה אלקטרונית
מ.

הקונצרט למוזיקה אלקטרונית היה מעניין
ומגוון. אמנים צעירים עם עומק ועם שריטות מהמציאות הישראלית והגלובלית.עשיר, כבד,רציני. מוזיקה אלקטרונית יצירתית ומעוררת מחשבה וחרדה.גם מקומה של ההנאה האסתטית לא נעדר.

פורסם ב-22:48 ,02/11/2006
2
היתה בעיה
מ.

שבאותי זמן היו עוד קונצרטים ופסטיבל רבין ככה שבאמת לא היו הרבה אנשים. דוקא היה מעניין והחוברת תו+ היא אוסף מאמרים מרתק על הרב קוליות.

פורסם ב-08:13 ,03/11/2006
3
כל הכבוד על היוזמה בתא עיר מדינה.
גידי

נראה מעניין ומלא פוטנציאל..

אי-מייל פורסם ב-14:09 ,03/11/2006
4
קונצרט לכבוד יצאתו של תו+
ג.

הקונצרט היה מעניין מאוד , אבל לא אחיד ברמתו. אם כל זאת מרגש לראות אומנים צעירים שזוכים לבמה,ולפתחון פה במקום ראוי. הקריאה בחוברת תו+ 8 מעניינת מאוד, נהנתי מהסיפורים והשירים, שהיו שונים מאוד זה מזה, ובעלי קול יחודי.

פורסם ב-12:52 ,04/11/2006
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה