מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / תערוכות

פרויקט הרובעעעעעע

2007-03-29 10:13:03   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

עוד תערוכות חדשות, עוד קוריוז קטן, עוד תחרות

תחילה הבהרה והמלצה: במדור התערוכות הזה, המופיע מדי שבוע, ניתן להתייחס רק לארבע או חמש תערוכות חדשות. פתיחות נוספות מופיעות בחלון האירועים בצדו השמאלי של העמוד הראשי. החלון ניתן לעדכון באופן פשוט ועצמאי (כמעט), ואנו ממליצים לעשות בו שימוש. 

לא יכולתי לוותר בגוף - ליאת קלינגמן

פתיחה: חמישי, 29.3.07
גלריה הקיבוץ: דב הוז 25, ת"א
אוצר: יניב שפירא
תערוכתה של ליאת קלינגמן שואבת את השראתה ממיומנויות שרכשה בילדותה – נגינה בפסנתר, ריקוד קלאסי ואמנות פלסטית. במהלך השנתיים האחרונות תרגמה קלינגמן את אלה לסרטונים העוסקים בריקוד ומלווים במוסיקה, כאשר כפות ידיה משמשות בהן כגיבורות הראשיות. בהיות אצבעותיה מעוטרות בחפצים זעירים כגון נעלי ריקוד, פרטי לבוש ואיפור, היא מפיחה באמצעותן חיים בעולמות השונים שהיא בוראת.


ליאת קלינגמן - מתוך התערוכה



שפעים - אירה שיינקמן ואילת בן דור

בגלריה שפיים נפתחה ב-23/3 תערוכתן של שתי בוגרות בצלאל אירה שיינקמן ואילת בן דור. 
כל אחת מהאמניות בחרה להתייחס בדרך שונה לחלל הגלריה, השוכנת במגדל המים הישן של הקיבוץ. בן דור ציירה ציור קיר עגול צבעוני ומרהיב על גג תקרת מגדל המים, ואילו שיינקמן  רשמה בדיו ע"ג פרספקס רישומי נוף תל-אביבי המדמים את חלל הגלריה למרחב פנימי של צוללת.

כתובת:קיבוץ שפיים, מגדל המים הישן.
שעות פתיחה:א ב, ד, ה. 17:00- 19:00
שישי: 11:00- 12:30
או בתיאום טלפוני עם ישל, מנהל הגלריה:
טל: 0526035610
09-9523000

אירה שיינקמן - מתוך התערוכה


יפן, נייר ומספריים - מירב דביש בן משה, נלי אגסי, דניאל דימסטון ואיגנציו צ'אוורי אורוטיה

בגלריה אגריפס 12 בירושלים תיפתח בשבת, 31/3/07, התערוכה יפן, נייר ומספריים, ובה עבודות של ארבעה אמנים ששהו ויצרו ביפן, במסגרת פרויקט שנתי בינלאומי הנערך במשך שלושה חודשים בעיר מינו ביפן, מקום שנודע בזכות נייר הוואשי העשוי מסיבי עץ "תות הנייר" (kozo), המיוצר בו. מרב דביש בן משה, אשר השתתפה בפרויקט בשנת 2004, זימנה אמנים נוספים שהשתתפו בו לאורך השנים, להציג עמה יצירות שנעשו במהלך הסדנה.
מעבר לתשוקה לנייר, לתהליך, למגע ולמקום, העבודות אוצרות בתוכן את המתח המאפיין מפגש ראשון ואינטימי של אמן עם התרבות והחיים ביפן. העבודה המרוכזת בסטודיו עם אמנים מארצות ומרקעים שונים, יחד עם השהות אצל המשפחה המקומית המארחת, חייבו בירור אישי ותרבותי אינטנסיבי.
נקודת המוצא החומרית המשותפת – נייר יפני – הולידה פרשנויות שונות, העוסקות בתהליך שעוברת יצירה מן המצע ועד לתוצאה הסופית. העבודות מעלות שאלות בנוגע ליחס שבין המקום התרבותי ממנו פועל האמן למקום שאליו הוא מגיע ובו הוא יוצר, ובודקות מה מן הרבדים החדשים שנוספו בעקבות ההתנסות ממשיך עמו הלאה כשהוא חוזר ממסעו.

נלי אגסי מישראל [2002] מציגה עבודות קטנות המתבוננות על התרבות היפנית ועל הרבדים העמוקים המבעבעים מתחת לחזות העצורה והמוקפדת.
מרב דביש בן משה מישראל [2004] מחפשת בעומקו של עולם דימויים פנימי דימוי המבוסס על חומרי המצע ותהליך עשיית הנייר, בעקבות מילות שירי 'מוצא הנפש' של חביבה פדיה.
דניאל דימסטון מארה"ב [2006] עוסקת באיכויות החומר ובוחנת את חוקי האסתטיקה היפנית בקומפוזיציה קיצונית המעמתת בין חוץ ופנים.
איגנציו צ?'וו?ארי או?רו?ט?י?ה מספרד [2006] משחק עם כללי העולם הארכיטקטוני היפאני וחלקו של הנייר בו ובתוך כך עוסק גם בתפיסה השונה של גודל, צורה ומשקל בין המזרח למערב.

איגנציו צ'ווארי אורוטיה - מתוך התערוכה


שש בש - ציפי זוהר

גלריה נלי אמן, גורדון 26, ת"א
פתיחה: שישי, 30.3.07
העבודות של ציפי זוהר מתמקדות בבחינה של דמויות נשיות בתוך מרחבים תחומים וסגורים. דמויות הנשים שלה מצוטטות מעולמות אקזוטיים: הודו מצריים הפרעונית וכו', והן מעוצבות בתנועה, במחוות גופניות ריתמיות. יחד עם זאת התנועה שלהן מוגבלת תמיד באופק החסום ע"י תחומים שנחשבים גבריים מאוד. כך בלוחות השש-בש המשמשים בסיס לסדרה גדולה של עבודות וכך בלוחות הגדולים יותר, המחולקים, במשמעת ברזל, לתאי שטח מוגדרים. יחד עם זאת אי אפשר שלא להתרשם שלנשים יש מעין חופש פנימי, המתבטא בתנועתיות המרתקת שלהן – נעות צפות בתוך חלל שיש לו מאפיינים מופשטים, מעין רחם קוסמי לא מוגדר לא מחולק ולכן מכיל ועוטף – בתנועתיות שיוצרת מקצב חלומי פרטי, מכונס פנימה, וכך אולי מצליח לפרוץ את החלוקה הגברית, הצבאית, האלימה של העולם לתאי שטח מוגדרים.

ציפי זוהר - מתוך התערוכה


כתמים של אור – להיות אישה בשואה

ביתן התערוכות ביד ושם
פתיחה: שישי, 6.4.07
אוצרת: יהודית עינבר
התערוכה, המוקדשת כולה להתמודדותן של נשים בתקופת השואה, נותנת במה לקולן של יותר משלושה מיליון נשים, נערות וילדות שנרדפו, עונו ונרצחו בשואה. בתערוכה נחשף  הסיפור האנושי והנשי שמאחורי הסיפור ההיסטורי. באמצעות תצלומים, ציורים, חפצים, סרטים, מסמכים, וקטעי עדות מציגה התערוכה את תגובתן של רבות מהנשים והפעולות שהן נקטו בכדי לשרוד. התערוכה מציגה את דרכי ההתמודדות של הנשים במצבים קיצוניים בשואה, תוך שמירה וניסיון לדבוק באותם ערכים שהם מאבני יסוד של חברה אנושית - אהבה וזוגיות, הורות ואמהות, נשיות, חברות, אמונה, יצירה ועוד.

פרט מתוך התערוכה


ועוד: 

בחודש שעבר הלך לעולמו האמן פינחס צינוביץ. במלאת 30 למותו תיפתח מחר, שישי 30.3.07, תערוכה לזכרו בגלריה שלוש. בפתיחה ידברו על האמן ויצירתו בעלת הגלריה נירה יצחקי, אמיתי צינוביץ, בנו של האמן, האוצרות טלי תמיר וגליה בר-אור, והאמן רפי לביא.
 גלריה שלוש: חיסין 5, ת"א

פיני צינוביץ - מתוך התערוכה


ובפינת הקוריוז:

בפינת הקוריוז השבועי מופיעה, כמובן, תחרות הצילום "תמונות יפות", מבית פרויקט הרובע ביפו. בדומה למתחם אנדרומדה, גם פרויקט הרובע הוא יוזמה נדלנית לעשירים בלבד. מין תיעדוף אוכלוסין, מקסום רווחים והעצמת פערים על חשבון תושבי העיר. התחרות המדוברת, בהפקת גיא עולמי, היא עוד נדבך במסע היחצ"נות של הפרויקט, העובר בימים אלה לשלב משלב הבנייה הראשון לשלב שני - אכלוס. האמת, התכוונו להתעלם מהשטות הזו, אך מכיוון שיחצ"ני הפרויקט התעקשו לפרסם אותה בפורום, החלטנו כי אין מנוס אלא לענות באותה מטבע ולהכריז על תחרות תמונות יפו האלטרנטיבית: על כן, מערכת מארב מזמינה את הגולשים לשלוח צילומים של יפו האחרת, זאת אומרת, יפו האמיתית, זאת אומרת, יפו הזקוקה לתקציבי חינוך, רווחה ושיפוץ, ולא למתחמי יוקרה מסוגרים. בקיצור, אנחנו מזמינים אתכם לשלוח תמונות של יפו שלא תמצאו בתחרות של פרויקט הרובע. על כל חוף ים קסום אנחנו נראה ביוב שזורם ברחובות, על כל "פיאצה משופצת" נראה חורבות מטות לנפול, ועל כל חומוסית דו-יום עלאק נראה ילדים המשוטטים במזבלה על חוף הים, או, לחילופין, בתחנות סמים.
הצעות יש לשלוח לכתובת: yonatan[at]maarav.org.il

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
יוזמה ברוכה!
אחד מנגה

בדיוק קראתי בעיתון שבאנדרומדה חסמו את הגישה לים בפני מי שלא גר במקום. זו חוצפה של קבלנים, והם עוד קוראים לזה אמנות.

פורסם ב-13:44 ,29/03/2007
2
קראתם את מחשבותי
מ.פ.

אני גאה בכם לא אכזבתם אותי.
שתהיה התערוכה האלטרנטיבית מבורכת

פורסם ב-14:42 ,29/03/2007
3
דווקא פה נראה שטעיתם...
cso

מהיכרות עם האנשים שמאחורי הקלעים,הרי ברור הדבר כי לתערוכה יתקבלו תמונות של יפו(!!!)-ולא רק תמונות של יפו היפה.
כמו כן, השופטים בתחרות הם אנשי מקצוע רציניים שאינם נוהגים לראות ולצלם רק את היפה שבחיים,ואולי אף להפך,וכי סביר להניח כי ללא משוא פנים יבחרו תמונות אובייקטיביות המייצגות את יפו על היפה ועל הפחות יפה שבה-תנו להם את הקרדיט המגיע להם.
ודבר קטן נוסף : ביפו,לצד העוני והביוב,יש גם פינות חמד יפהפיות. והרי כמו כל דבר בחיים-היפה והמכוער מאזנים לכולנו את המציאות.
לבקר את תוצאות התחרות והתערוכה לפני קיומן ריקה מתוכן ולא הוגנת.אם תעלה ביקורת נוקבת לאחר יציתן לפועל- יהא המון מקום להשמיעה...
ומעבר לכל זה- לי לא משנה האם הגוף העומד מאחורי התחרות הינו פרוייקט נדל"ני לעשירים בלבד- לי משנה ההזדמנות השווה הניתנת לכולם להראות את יפו שלהם, לי משנה קידום עולם הצילום בארץ,ורק להזכירכם - פרוייקטים נדל"ניים יוקרתיים מעלים את קרנה של העיר ובסופו של דבר מביאים לפיתוחה.

פורסם ב-22:42 ,29/03/2007
4
פה טעית סיאסאו
סיאןאן

לתערוכה קוראים:תמונות יפות.שם עלוב. ממתי יפה הוא הנושא בכל תערוכה ובכל אמנות מאז ומעולם?יפה זה מכוער אם הוא רק יפה

פורסם ב-23:05 ,29/03/2007
5
או שלא
יונתן

1: "רק להזכירכם - פרוייקטים נדל"ניים יוקרתיים מעלים את קרנה של העיר..."
המשפט הזה לא נכון. קרנה של ירושלים לא עלתה בזכות שכונת משכנות דוד שנבנתה מול החומות. גם לא בזכות מגדלי הולילנד. אם כבר, העיר ואזרחיה איבדו קרקעות בעלות פוטנציאל גדול לטובת דירות יוקרה פרטיות המשמשות קומץ תיירים שמבקרים בארץ בחגים ובפסח.
2: התחרות הזו פסולה בעיני, משום שהיא עושה שימוש ב"תרבות" על מנת להכשיר פרויקט פסול מיסודו.
3: כשאתה משבח את האפשרות שניתנת לכולם להראות את יפו שלהם, אתה מתעלם מהעובדה שאחרי עוד כמה פרויקטים שמורים ומסוגרים כמו הרובע ואנדרומדה, כבר לא יהיו ביפו עוד הם, שיראו את יפו שלהם.

פורסם ב-23:08 ,29/03/2007
6
דברטוב אחד עשתה הידיעה - היא מראה....
צחי שקד

הכתבה מציבה בפניכם מראה... האם אתם לא רואים כמה אתם מדוכאים? הרובע - נבנה על אדמות פרטיות. דירה של שני חדרים מתחילה מ-170,000$. אתם חיים בסרט. הרובע היה בטח מודע לאופי העצוב שלכם ואם תקראו את התקנון ניתן לצלם כל תמונה בכל נושא ואני מקווה שרשימת השופטים המכובדת שתחליט מה טוב ומה לא תהיה על בסיס של איכות אומנותי. אז קחו את עצמכם וצלמו את יפו... אני מאמין שזה יעשה לכם רק טוב

אי-מייל פורסם ב-09:12 ,01/04/2007
7
יפו האחרת
מ.פ.

מתחילים?
מוכרחים שייקראו לזה תחרות?
לא מספיק- תערוכה?

פורסם ב-14:44 ,05/04/2007
8
נדמה לי שנחפזת מדי בקביעת דעתך :
איפכאמסתברא.

נדמה לי שנחפזת מדי בקביעת דעתך.
1.
באשר לדעתך, כאילו התחרות מבקשת צילומים של יפו היפה בלבד (וללא "יפו האחרת, זאת אומרת, יפו האמיתית") :
גם אני, כשקראתי את השם שבחרו לתחרות, חשבתי כך (אכן, בחירה "אומללה". עושה רושם שהוקסמו יותר מדי ממשחק המילים : יפו-ת),
אבל, אחרי שראיתי את רשימת השופטים שנבחרו לתחרות (רשימה מכובדת) אני מעריך שהתשובה לשאלה - האם יופיעו מספיק צילומים של "יפו האחרת, זאת אומרת, יפו האמיתית" - תלויה יותר במה שיישלחו המתחרים מאשר בשופטים (ששניים מבינהם, השניים שאני מכיר (לא אישית) במידה מסויימת - עירניים לנושאי קיפוח, מיעוטים וכדו').
2.
ובאשר לחוסר הנחת שלך מהעובדה שהתחרות "היא עוד נדבך במסע היחצ"נות של הפרויקט" :
אכן, גם אני התלבטתי אם להשתתף ב??תחרות מסיבה זו,
אבל - מתי, לפי ידיעותיך, הייתה הפעם הראשונה שבעלי המאה תמכו באמנים ? וכמה זמן זה נמשך ? ועד מתי ?
מה, האין זה כך מתמיד ? !
* * *
צריך לזכור :
חובבי הצילום בארץ לא מוצפים בתחרויות עם שופטים איכותיים (ועם פרסים ראויים ! ) ! !
(בנוסף, דומני שחשוב להוסיף כי תקנון התחרות הוגן כלפי הצלמים - עוד נקודה נגד אי ההשתתפות בה).

בסיכומו של מאזן (עכ"פ, לפי מה שניתן לדעת עד עכשיו) - איני מוצא שלא נכון להשתתף בתחרות.
* * *
... ומי שרוצה להבליט את "יפו האחרת, זאת אומרת, יפו האמיתית" - הנה, נתנו לו הזדמנות (הניחוש שלי : אם הצילום יהיה ראוי להבחר מהבחינה הצילומית - השופטים ייבחרו בו, ללא קשר לעיסוקי החברה המארגנת (אויייי ואבויייי אם ייתברר שאני טועה)).

איפכאמסתברא.

פורסם ב-02:48 ,06/05/2007
9
איפכא נחמד מצידך לתת קרדיט
מ.פ.

איפכא נחמד מצידך לתת כזה קרדיט , אבל למרות היותנו אמנים , שתי רגלינו מוצבות על הקרקע של המילים הברורות.תמונות יפות-שם התערוכה, בינתיים אלא אם כן יחשבו על שם אחר,הפרוייקט הצילומי מכסה-תחת של נישול הערבים מיפו בכלל - לוא דוקא החברה הספציפית הזו,אלא יותר מוסדות המדינה שמאשרות ליהודים לבנות ולמכור ולערבים אזרחיה המקוריים של יפו לא,ועוד ממשיכים "לפנות" עד עצם היום הזה.השתתפות אריות צילום ידועים לא אומר שהם לא שבויים או לא מודעים,והעיקר התקוות שלך לא ישנו מילים ועובדות,מילים חדשות יכולות לעשות זאת , אבל איזה עניין יהיה לחברה לספר את הסיפור האחר הלא יפה?תמהתני.מאחלת לך שלא תתבדה ותודה על ההתייחסות הלא מתלהמת,הלואי כולם היו כמותך, פרט לתמימות יחסית שנדמה לי שהיא הפעם לא לטובתך.

פורסם ב-15:03 ,06/05/2007
10
עכשיו הצילומים
מ.פ.

הו איזה צילומים יפים!הכל כל כך נקי ושמח
רק תבחרו!הפרוייקט להושבת יהודים ביפו ממשיך במרץ.ולערבים לא. מעניין מי יושב בועדת השיפוט.מרחמת עליו.צריך כל כך הרבה אנרגיה בשביל להסתיר את האמת . אכן תמונות י פ ו ת
http://www.harova.co.il/gallery.htm

פורסם ב-14:36 ,24/06/2007
11
אוי. כמה פתטי סימון המעגל סביב החץ הנעוץ
איפכאמסתברא

אויייייי.

את התגובה שלך (מספר 10) יכולת להשאיר כאן לפני שהוצגו הצילומים הנבחרים -
ממילא, בינה לבין המציאות קשר רופף בלבד. אם בכלל.

ניכר שהתגובה שלך חוזרת על עמדתך - הלא-מבוססת-בעליל שהתעקשת עליה לפני (!) הליך הבחירה ומבלי יכולת לנמקה או לבססה - במקום שתתייחס לצילומים שנבחרו.

בכלל,
מותר לך לבוא בטענות רק (ר ק. רק !!!) אם קיבלת הצעתי ושלחת צילומים טובים (!), שלדעתך השופטים לא ייבחרו אותם כי הם יירצו להמנע מלהציג יפו לא יפה - והם, אכן, לא נבחרו.
מבלי שעשית נסיון כזה,
מבלי שביכולתך לדעת את החומרים מהם בחרו השופטים -
טענותיך,
לפני ואחרי השיפוט -
אינם אלא קישקוש אחד גדול.

איפכאמסתברא (המבין יותר מדבר או שניים בצילום (ובבחירת צילומים)).

פורסם ב-19:35 ,29/06/2007
12
לאיפכא שאינו כזה
אלמוני

אתה צודק החץ כוון בעיקר לפרוייקטים שמישבים את היהודים ברובע זה או אחר ומנשלים את הערבים מיפו. כל השאר יחסי ציבור

פורסם ב-22:16 ,29/06/2007
13
לאלמוני, שניכר שאינו ...
אלמוני

פכככך.

פורסם ב-00:09 ,31/07/2007
14
הרובע ביפו-לא נדלני ולא בטיח
א.פ.

הרובע ביפו הוא פרויקט מגורים נהדר, דירות קטנות לזוגות צעירים שלא יכלו להרשות לעצמם דירה בתל אביב במחיר מופקע וקיבלו תמורה בעד המחיר הסביר. דווקא האוכלוסיה ברובע היא שהביאה את הקידמה לאיזור ושגשוג לצפון יפו.

פורסם ב-13:03 ,25/05/2008
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה