מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
שוטף ומתמלא / ביקורות

לילה ברוטשילד

2005-12-15 12:17:27   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה





שם הצלם שמור במערכת

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
כל הכבוד!
אלמוני

השוורים הללו רק מחזקים את "מקומה" הוויזואלי של הבורסה בחיינו, למה לעזאזל אנחנו צריכים לראות אותם בשדרה הכמעט היחידה שנעים עוד איך שהוא להלך בה? כל הכבוד למפגינים!

פורסם ב-12:36 ,15/12/2005
2
השור הוא אריק שרון
אלמונית

והשוורים מה שהיינו רוצים אם לא היינו כבשים.

פורסם ב-13:16 ,15/12/2005
3
צריך לעשות עם זה משהו
אלמוני

פתרון הולם לשוורים המכוערים האלה שמעזים לקרא להם אומנות.

אי-מייל פורסם ב-16:41 ,15/12/2005
4
איזו צביעות- כל כך הרבה אנשים נהנים
אלמוני

מהשוורים המכוערים הללו מאשר מכל עבודה במוזיאון שרוב העם לא מגיע אליו- גם מי שהפרויקט הזה העלה לו את הסעיף יכול להסכים שהרבה מאד אנשים נהנו ממנו- לפחות החברות הללו מחזירות משהו לחברה. לעומת זאת מתי משהו שאמן עושה יוצא מסביבת המליה האמנותי ונוגע לאנשים שאינם במליה הזה?

פורסם ב-20:00 ,15/12/2005
5
ל-3, מה פירוש מעזים לקרוא להם 'אמנות'?
אלמוני

מי שם אותך לקרוא או לא לקרוא אמנות למשהו מאותו הרגע שבו האסלה של דושמפ נכנסה למוזיאון כל דבר יקרא בשם אמנות - ואם זה לא מוצא חן אפשר לחזור לימים אחרים בהם אתה וחברים באקדמיה יחליטו מה היא אמנות ומהי לא אמנות. או שבעצם- אנחנו שם

פורסם ב-20:04 ,15/12/2005
6
יש בזה הרבה ביוטי
יותם

אבל צריך יותר סטילינג על הסט בפעם הבאה - דברו עם נמרוד

אי-מייל פורסם ב-16:55 ,16/12/2005
7
אפשר לקבל רגע הסבר?
.ע.


יש דבר אחד שאני לא מבין, אני שומע פה צהלות שמחה על ההצתה של השוורים וקול נוסף שמתלונן על קיומם. מתוך זה אני שואל את עצמי על מה השמחה. האם השמחה היא על ההשמדה וההעלמה שלהם או שהיא על עצם ביצוע המעשה, על היוזמה עצמה?
אשמח לתשובה בהקדם. .ע.

פורסם ב-21:34 ,16/12/2005
8
מי זה מי
.ע.

וחוץ מזה, יש פה יותר מידי אלמוניים מכדי שנבין מי אומר מה.

פורסם ב-21:41 ,16/12/2005
9
גם אם..
מוטי סגרון צייר

מותר לעשות אמנות שהיא לא לטעמם של רבים אבל לשרוף?נראה אותך שורף את אולפני ערוץ 2 אכן צביעות / ערוץ 2 אחראי לכול מה שקורא לתרבות ואמנות בארץ זאת טלויזיה משחיתה למחות נגד. או להחרים את הערוץ יש קשר בין השוורים לערוץ 2 למוזיאון סמי עופר תתחיל לעשות את ההקשרים

אי-מייל פורסם ב-10:27 ,17/12/2005
10
האם זה לא פוטומונטז'?
צבי

האם זו פעולה של שריפה באמת בשטח, או תמונת פוטומונטז' של שריפה?

פורסם ב-13:12 ,17/12/2005
11
ל5
גג

אתה צודק לגבי השאלה מהי אמנות, בהקשר לאסלה של דושאן. ובכן, איני יודע אם השוורים הם אמנות, אבל בוודאי ששריפתם או טיפול אחר בהם (שריפה נראית לי ככלי אלים מדי) היא אמנות.

פורסם ב-18:57 ,17/12/2005
12
בושה וחרפה!! הכופרים מסלון מזל עשו את זה
אני

פורסם ב-20:02 ,17/12/2005
13
טוב אחרי ששמחנו או התעצבנו
אלמונית

מישהו מוכן לקפוץ לרוטשילד לראות אם השור -דגל ישראל ,אם היה כזה בכלל...עוד שם?

פורסם ב-18:33 ,18/12/2005
14
לא זוכרת איפה קראתי
אלמוני

אבל אמרו שהוא בסטודיו של ה"אמנית"
אולי אפילו מתקנים אותו ממש ברגעים אלו...

פורסם ב-19:11 ,18/12/2005
15
פרה פרה (ל"ת)
מושית

פורסם ב-20:55 ,18/12/2005
16
בואו נשרוף גם את המוזיאונים
גד

שהרי גם מאחורים פועלים גורמים כלכלים ואינטרסנטים כגון חכמי, סבג, עופר ודומיהם. ואולי גם נשרוף את הגלריות שהרי גם מאחוריהן משפחות עשירות ואינטרסנטיות אולי נתחיל בזומר לדוגמא. כן חבורת חיות חביבה ו"שוחרת אמנות"בואו נשרוף שהרי זו אמנות ושום דבר אחר אינו בר קיום

פורסם ב-22:25 ,18/12/2005
17
מוטב אולי: בוא ו ונכבוש את המוזיאונים.
תחיה נפשי עם פלשתים

לשרוף, זה לא יועיל כל כך. כמו הרס ההתנחלויות אחרי ההתנתקות.

פורסם ב-17:41 ,19/12/2005
18
שם המצית שמור במערכת?
מיסי

זה פשוט אותו אחד...

אי-מייל פורסם ב-12:05 ,24/12/2005
19
yui
ui

ui

פורסם ב-10:56 ,25/12/2005
20
בראבו
גרה ברוטשילד

אינשאללה יישרפו כל הפרים כן, דרך אגב, אלה פרים ולא שוורים. רמז: תסתכלו להם בין הרגליים). זו תערוכה פסולה מכל בחינה, ונוסף לכל גם מכוערת. אם לפחות הבורסה היתה תורמת נוי לשדרה ניחא, אבל לתקוע עשרים כאלה בכל בלוק זה ממש מוגזם.

פורסם ב-22:48 ,26/12/2005
21
לא יפה!
נעה

נכון שהפרים הללו מכוערים בצורה איומה ושהשדרות נראו יותר טוב לפני בואם התמוה, אבל בכל זאת - מישהו השקיע בהם עבודה ולא יפה להשמיד אותם ככה... חוץ מזה ילדים נהנים לרכב עליהם. גם זה משהו לא?

פורסם ב-18:04 ,27/12/2005
22
לא כל מה שילדים רוכבים עליו
אלמוני

הופך ליצירת אמנות.אנשים שיש להם כסף ולא השכלה אמנותית,מעצבים את חוצות הכרך שעל עיצובה וטיפוחה היו צריכים להיות ממונים מי שמבינים ואין להם מי יודע מה כסף.

פורסם ב-20:02 ,27/12/2005
23
היו שם כמה עבודות טובות. הבעיה היא באמת
הכמות

פורסם ב-00:31 ,28/12/2005
24
ויעשהו, עגל מסכה; ויאמרו-אלה אלהיך ישראל
שמות לב

פורסם ב-18:28 ,07/01/2006
25
עגל הזהב
שבי

מלכתחילה היה העגל תאור "אמנותי" של הבורסה הישראלית - לפי הגדרת הוגי הרעיון,
הניסיון של העברת הבורסה ומערכת הכספים המושחתת של ממשלת ישראל לתחום האמנותי היה עוד ניסיון של להראות לנו ש"הממשלה היא למעשה חלק מהעם ורק רוצה את טובתו",
אין ספק שהביטוי שהעם נותן פה ליחסו למצב- דגל ישראל על שור (הממשלה שעוטפת את העם שהולך לטבח כלכלי ) והרצון להביע מחאה נגד הדגל שעוטף אותנו גם עם סימלו המדיני וגם עם סמלו הכלכלי - שריפת השור הכלכלי, שריפת הסמלים הריקים מתוכן כיום של "ציונות" ושריפת האמנות המפלגתית - שלא תומכת ביוצרים אלא בסמלים (בנין האופרה למשל) - ביטוי זה לא רק לגיטימי אלא מהוה "אמנות עממית" אמיתית,
אני אישית היתי ממליץ על סט תמונות זה כמועמד לפרס הן בזכות הרעיון והן בזכות הביצוע,

אי-מייל פורסם ב-09:37 ,13/01/2006
26
גם אני
מ.פ.

חושבת שהרעיון והביצוע נפלאים. פרס.

פורסם ב-13:25 ,13/01/2006
27
צילום כמחאה חברתית - דיון צלמים במקביל
שבי

מי שמתעניין בדיון המשך בנושא - מבחינת הנושא כצילום מחאה מוזמן לכאן -
http://www.jugend.co.il/invision/index.php?showtopic=28577&st=0&p=107843&

אי-מייל פורסם ב-08:55 ,14/01/2006
28
מי שעשה את זה - הלוואי וישרפו לך את הבית
עמית

זו אלימות לשמה. מעשה זה ותגובות הגולשים באתר חושפים את פרצופו של השמאל הקיצוני - וזה בדיוק אותו פרצוף שניבט מהגגות בעמונה.

פורסם ב-08:51 ,15/02/2006
29
דיון על ערכיה של חברה
אדרי

מה מקומה של חברה שבראשה עומדים ערכים של בצע ושחיתות?
מה מקומה של חברה שמשאירה תרבות (אמיתית - ע"ע הצגות, מוזאונים, קולנוע, קונצרטים למנהם, ספרות) לעשירים ופרסומות עלובות לעניים?
הדיון הוא לא בשאלה האם מדובר פה ביצירה מנותקת מהקונטקסט האם היא אומנות. אלא, האם פרסומת היא אומנות וגם אם היא עשויה בכשרון וטכניקה טובה. האם העיצוב הגראפי שעל עטיפת קרטון החלב הוא אומנות והאם פרסומת לסמסונג עם קריצה לדאלי (שלטי הענק באילון עד לפני כשבוע) היא אומנות . הדיון הוא על מקומה המרכזי מדי של הכלכלה בחיינו, כלכך מרכזי שכבר שכחנו שישנה תרבות, וישנה אומנות שהיא לא פרסומת שמטרתה היא אחרת.
וכן, באקט השריפה כולל הצילום יש יותר אמירה אומנותית מכל מפגן השוורים המסורסים האלה!

פורסם ב-16:42 ,15/02/2006
30
kol hakavod
אלמוני

must burn image of Adolf Hertl near mechlaf hasirah!

פורסם ב-00:55 ,16/02/2006
31
קרנפים שכמותכם
תושב תל אביב

מי שמכם - הצלם, העורך והמצית לקבוע לתושבי ת"א מהי אמנות ומה לא?

לטעמי - חבל שלא עליתם בסערה השמימה אחוזי להבות.

חוצפנים, יהירים, קרנפים מתקרנפים, אנשי שוליים הגובלים באנרכרוניזם מהסוג המאוס ביותר.

טפו טפו טפו עליכם שתשרפו בעצמכם.

ואם לא תפרסמו זאת התקרנפותכם היא שבעתיים!!1

אי-מייל פורסם ב-09:18 ,17/02/2006
32
סרט ווידאו על מיצג השוורים הון ושלטון
אהוד

מומלץ:
http://www.community.syncopa.org.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4886

פורסם ב-17:37 ,17/02/2006
33
תודה אהוד
ירושלמי

לא תארתי לעצמי כמה הם מכוערים , פסלים גרועים ביותר ועוד 100 כאלה? ממש צבא כיבוש שוורי,אתה נכנע מרוב סלידה

פורסם ב-18:02 ,17/02/2006
34
השור הבוער
המנגליסט

עשה טובה השורף שהדליק את השור העלוב הזה ל 5 דקות של נחת.

אי-מייל פורסם ב-21:39 ,17/02/2006
35
מחאה אם לא חזקה, לוהטת,היא לא מחאה
ארני

שריפת יצירות אומנות דומה לצערי לשריפת ספרים בחוצות ברלין,אבל כאן לא שורפים אלה את עגל הזהב של "אומנות"הבורסה. ולא היתה דרך טוטבה יותר להגיד ח-ז-ק את כל מה שעניי עמי חושבים

אי-מייל פורסם ב-19:54 ,19/02/2006
36
מהי אמנות -הסבר ל 5,7 ו 31
ניצן המרמן

ההבדל בין אמנות לכל תחום יצירה אחר הוא בעובדה שהאמנות נעשית לעצמה ולשם עצמה ואינה משרתת גורם חיצוני לה. זה מה שמבדיל בינה לבין עיצוב(גרפי , תעשייתי וכו), אומנות (נגרות וכו). במקרה הנ"ל זו עבודת פרסום מוסווית היטב ,או לפחות מספיק טוב כדי שרוב האנשים לא יבחין בההבדל. ולמה אני אומר פרסום כי העבודות נועדו לפאר ולרומם את החברות שמימנו אותם. יוצא מכך שבשדרות רוטשילד היציבו שיטחי פרסום לחברות אלה והם אפילו לא שילמו על זה כמו שצריך (בטח לא למי שעשה את זה) אני נגד השריפה למרות שהיא עוררה בי שמחה - מפני שהיו אנשים שעבדו על זה במלוא תשומת הלב ולא משנה כמה התוצאה היתה גרועה- והיא היתה , ביננו - מחורבנת.
למה פרוייקט הפרות דומה (רק מי שלא ראה פר מימיו יכול לחשוב שזה פר) הפרוייקט הזה דומה למוזיקה קלילה שהולחנה על גבי שפה קלוקלת ויוצא שמי שמאזין נפגע מכך והבנתו מתקלקלת יותר והוא אפילו לא יודע שכך פני הדברים. לדעתו אם היו הרבה אנשים פירושו שיש הצדקה אמנותית לכך . כאילו שאם כולם שותים קוקה קולה זה אומר שזה בריא.
בקיצור - אמנות נעשית לשם עצמה ולמען עצמה וזה ההבדל על פיו גם אתם תוכלו לשפוט עבודות שעתידות לבוא.

אי-מייל פורסם ב-23:21 ,19/02/2006
37
לא צדקני
אלמוני

לשרוף פרים שווה ערך למעשה של שריפת ספרים , זו אלימות לשמה , וכבר נאמר שבמקום שספרים נשרפים וגו.

כל ההצדקות הנכנות לטעמי על הטעם הרע של העבודות ברוטשילד מתגמדות לעומת המעשה המטופש הזה והמיותר , שלמעשה פותח איזו דלת לימני להיכנס מחר למוזיאון ולהצית עבודת אמנות שלא מוצאת חן בעיניו , עולם ישן נחריבה לא כולל אמנות גם לא אמנות רדודה ואפילו לא אמנות בשרות הקפטליסטים המחורבנים , פוטוריסטים היו היחידים שדיברו על שריפת אמנות "מנוונת" הפוטוריסטים היו פשיסטים במוצהר , זו לא הדרך .

פורסם ב-09:25 ,20/02/2006
38
הלאה הפאשיזם
ארגמן

גם של המשטרה וגם של מציתי עבודות אמנות.

פורסם ב-09:42 ,20/02/2006
39
יפה כתבת 37 (ל"ת)
ניצן המרמן

אי-מייל פורסם ב-11:41 ,20/02/2006
40
ל36 יש לךטעות, כמה מן היצירות הגדולות
אלמוני

באמנות נעשו למלא צורך של אדם פרטי- כמו פרוטרט או ציורי הדת שנועדו לשרת את האמונה. לא שאני משווה בין עבודות מופת לשוורים המכוערים אבל ההגדרות שלך לאמנות ממש מגוכחות- אמנות היא כל כלי ביטוי של היוצר וכמה חבל- גם של מי שמקבל כסף מחברה בורסאית לקשט שור. מעניין אותי מי אתה ומאיפה הבטחון באמירה חסרת בסיס?

פורסם ב-19:31 ,20/02/2006
41
ההגדרה היא דה היום
ניצן המרמן

אחרי הכל אנחנו לא חיים בעבר. זו אינה ההגדרה היחידה אשר ודאי אינה מקיפה את כל המקרים העכשויים ובוודאי יהיה מי שיחלוק עלי.
אבל זה הוא כלי שניתן להשתמש בו בהווה.
למטרת הדיון אני אשמח לנתח פה איתך מקרים פרטים כדוגמת הפרה . רק זכור- זה דיון!

פורסם ב-00:01 ,21/02/2006
42
40 תן לי להתיחס לטקסט שלך
ניצן המרמן

"כלי ביטוי של היוצר" האם היוצר הגיע לכדי ביטוי עצמו ביצירה מוזמנת עם מצע מוכן ומשוחזר. האם היצירה הזו מתימרת אל הטוטאלי?
ועוד דבר:
"גם של מי שמקבל כסף מחברה בורסאית לקשט שור" אפילו אתה כותב קישוט - קישוט היא אומנות ובזה כבר דנו.

פורסם ב-00:12 ,21/02/2006
43
ועוד דבר לגבי היצירות שבעבר
ניצן המרמן

האם העובדה שנעשו עבור מטרה חיצונית הפכו אותם למוערכות כיום? או שהם נהפכו לכאלה מפני שהם הצליחו לנכס איכויות בעצם עשייתם שהפכו אותם ליצירות נשגבות?

פורסם ב-00:31 ,21/02/2006
44
שור שבור, הוא שור שלם
שי כהן

אני חושב שהרס של הדומם הוא חלק מוצדק בכל יצירת אומנות, (וגם כל צורת חיים) בסה"כ הרס של מרחב ומקום על ידי הצבת שוורים די מכוערים, בלי לשאול אותנו, לא שונה בעיני מהצתה שלא גרמה נזק לבני אדם או צמחייה. המצית (אח, איך ידעת לבחור כזה שור...) העניק לשור מימד אומנותי נוסף, והוסיף חשיפה וממד דיגיטלי משמעותי אפילו ליצירה הנחותה המקורית. כאשר כל השוורים חלפו ואינם, השור הזה עוד חי!

הפסל בכיכר העיר תמיד סימל לא רק את הערכים ההגמוניים של החברה, אלא את ההגמוניה הפוליטית שלה- את המשטר ממש. בערים מסויימות היה זה פסל נחושת של השליט, או ביטוי לרעיון שליט. וכך גם בשדרות רוטשילד שלנו- השליט- התאגיד, דורש לעצמו את כיכר העיר, כראוי לרצף ההיסטורי. אבל לרגע אחד היה לנו שליט אחר (בטח קצת רועד ומפמפם) עם מצלמה וקצת דלק ממיכל האופנוע...

אי-מייל פורסם ב-20:57 ,21/02/2006
45
למה דוקא את סמל המדינה?
אלונה

מיצג מעניין כשלעצמו, עד כל הבלאגן הייתי בטוחה שהעיניין מבוים, מספר ימים קודם צילמתי את אותו שור חי וקיים.
התבאסתי משריפת הדגל, לרגע חשבתי שמדובר בפעולה ימנית קיצונית, אולי אין הבדל?
אני הייתי בוחרת שור אחר, בטח לא את דגל ישראל, יש לנו מספיק שונאים מלבד עצמנו,
מעניין אם בכלל בעל האפנוע חשב על כך ובכוונה בחר דוקא בשור זה?

פורסם ב-19:02 ,09/03/2006
46
לניצן, אתה נאיוי אם אתה חושב שהיום
אלמוני

אמנות אינה מגויסת כמו בעבר, אתה טוען 'שהאמנות נעשית לעצמה ולשם עצמה ואינה משרתת גורם חיצוני לה', אני תוהה אם אתה מחובר למה שנעשה היום בתחום האמנות? גם אירועי אמנות ללא רווח עדין יש מי שהם משרתים אם בעקיפין או בישרין. אתה חייב להיות נאיוי ביותר אם אתה חושב שמשהו הישתנה מאז ששכרו ציירים לצייר פרוטרטים. נסה לתת לי דוגמא אחת שמאמתת את דבריך כי לי יש איןספור דוגמאות שמאמתות את דבריי. ועוד דבר לא כל יצירה מנסה להגיע אל הטוטאלי או הנשגב אלא אם כן אתה סטודנט אמנות שנה אלף

פורסם ב-12:00 ,16/03/2006
47
ועוד דבר : קישוט הוא אומנות,אתה כותב,
אלמוני

מי שמך לדון במהי אמנות ומהי אומנות. דוקא היום לדון בהגדרות הארכאיות הללו מגוכך ומנותק לחלוטין (ראה ערך פרי גרייסון זוכה פרס הטייט שיוצר כדים- על פי הגדרתו ההבדל בין השניים הוא בכוונות האמן ומי אתה שתקבע זאת?)

פורסם ב-12:03 ,16/03/2006
48
לאלונה - 45
שבי

אחרי כלכך הרבה זמן - בטח לא תקראי - אבל בכל זאת -

כתבת-
"מיצג מעניין כשלעצמו, עד כל הבלאגן הייתי בטוחה שהעיניין מבוים, מספר ימים קודם צילמתי את אותו שור חי וקיים.
התבאסתי משריפת הדגל, לרגע חשבתי שמדובר בפעולה ימנית קיצונית, אולי אין הבדל?
אני הייתי בוחרת שור אחר, בטח לא את דגל ישראל, יש לנו מספיק שונאים מלבד עצמנו,
מעניין אם בכלל בעל האפנוע חשב על כך ובכוונה בחר דוקא בשור זה?"

"פעולת ימין קיצוני" - כנרה שאת פשוט רדופת שדים - ובנוסף - ממש לא מבינה את האקט -
את צורדת - זה סמל המדינה - וחייבים לשרוף אותו ,- כיון שהיום הסמלהזה - השור - באצטלא של דגל המדינה הפך לסמל שלנו - כמו מוסד הנשיאות, הממשלה , המשטרה, הצבא וכל השאר - שהבחירים של כל המערכות הללו או החקירות או יושבים בכלא או הודחו או צריכים הי להיות מודחים,
אם יש משהוא שהשור הזה - סמל הבורסה בפועל למעשה מסמל זה את הרשזון - שא האוצר , אז לא לשרוף אותו בפועל - אבל לשרוף את מה שהוא מסמל - בורסה כסמל המדינה עטופה בדגל המדינה - הכשרת השרץ, - ואת השור הזה צריך לשרוף - מה שיותר מהר, ולא "הימין הקיצוני" - אלא עניי המדינה, חולי סרטן שלא מקבלים תרופות, חולי סרטן של הקומנדו הימי, וסתם כל מי שיש מח בקודקודו,

פורסם ב-07:36 ,13/04/2007
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה