מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / מידע כללי

גיוס אמנים מצטיינים להוראה ולחינוך

2005-06-26 17:20:28   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

הודעה:

קול קורא

נפתחת באוניברסיטה העברית תכנית ייחודית, לגיוס אמנים מצטיינים להוראה ולחינוך.מסלול לימודים לתעודת הוראה באמנות, לאמנים בעלי אוריינטציה ומחויבות חברתית חינוכית. התכנית מכוונת ליצירת שינוי מהותי, באמצעות האמנות והיצירה, במערכת החינוך ובחברה.
התכנית מתמקדת באמנות יצירה: בייחודו של החינוך באמצעות האמנות ובייחודו של האמן המורה.התכנית עוסקת בפדגוגיה של הוראת האמנות המעשית, בדרכי ההוראה של האמנות והיצירה, עוסקת במשמעות של התנסות ושל חוויה, ועוסקת בתהליכי הלמידה הייחודיים של אמנות היצירה.
התכנית מתמקדת בסדנא, בחשיבותם של לימודי סדנא, במקומה של הסדנא בבית הספר והשפעתה על האקלים הבית ספרי, ובבנייה של תהליכי למידה סדנאיים.
מסלול ההכשרה משלב שיטות מתקדמות של הכשרה סדנאית, עם עבודה מעשית בבית ספר תיכון, ועם סמינרים ושיעורים באוניברסיטה העברית.
המסלול מיועד ומתאים לאמנים ולצורכי הוראת האמנות, וכן מיועד לאמנים-מורים המכהנים במערכת החינוך ללא תעודת הוראה.

הלימודים ייערכו פעם בשבוע בימי ד, ויכללו סדנאות מעשיות ועיוניות באמנות ובחינוך.
הלימודים יוכרו במלואם לצורך לימודי המשך לתואר שני בחינוך בעתיד.

----------------------------------------------

לימודי הוראה באמנות

המחלקה להכשרת מורים מציעה מסלולי קידום למורים מכהנים המלמדים אמנות.
תכנית "מורים מכהנים" מיועדת למורים בפועל בעלי תואר ראשון או שני שאין ברשותם תעודת הוראה.

הלימודים כוללים:
- קורסים וסדנאות בהוראת האמנות
- קורסי העשרה

למשתתפים תורכב תכנית לימודים אישית שתביא בחשבון את ניסיונם המקצועי ואת לימודיהם הקודמים.
המשתתפים בתכנית ההכשרה יוכלו להמשיך לימודיהם במסלול מיוחד של MA להוראה.

הלימודים יתקיימו בעיקרם בימי חמישי וניתן לסיימם במהלך שנת לימודים אחת
 
האוניברסיטה העברית בירושלים, ביה"ס לחינוך, המחלקה להכשרת מורים, הר הצופים, י-ם 91905. קבלת קהל: ימים א'-ה', שעות 13:00-10:00
טלפון: 02-5882021/2 / פקס: 02-5882045
דוא"ל: TEACHERSTRAINING@SAVION.HUJI.AC.IL /
אתר אינטרנט: HTTP://EDUCATION.HUJI.AC.IL

לפרטים נא לפנות:
חן שפירא 260879-0522

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
בבאר שבע מצמצמים את הוראת האמנות בתיכון
שולמית

התוכנית נשמעת מעניינת אך אני תוהה היכן יעבדו המורים שיוכשרו לכך. בבאר שבע צוצמו לימודי אמנות ( פלאסטית)ומורים רבים מתקשים למצוא עבודה. הסבירו לנו שזאת מדיניות של משרד החינוך הנובעת מצמצום בחינוך הטכנולוגי.

אי-מייל פורסם ב-03:06 ,04/07/2005
2
אמנות וחינוך
חן

העובדות קשות מאוד: בכ-60 אחוזים מבתי הספר התיכוניים לא נלמד מקצוע האמנות. אין מגמות אמנות ואפשרויות לגשת לבגרות מעשית באמנות או להגיש עבודת גמר.
המסלול הטכנולוגי הצמיח מגמות אמנות רבות בבתי ספר, והוא אכן עומד היום בסימן שאלה בעקבות המלצות וועדת דברת.
יש לזכור שוועדת דברת המליצה על הכנסת האמנות לתוך ליבת החינוך ועל יום לימודים ארוך, שמשמעותו פתיחת שעות רבות אחרי הצהריים, המתאימות ללימודי חוויה וסדנא.

מצבה העגום של מערכת החינוך ותדמיתו האומללה של המורה מחייבים כל מאמץ למשיכת מיטב האנשים ולגיוס של מיטב כוחות היצירה והמעשה לחינוך.

מגמות האמנות מבוקשות מאוד ע"י תלמידים והורים והן מביאות בד"כ להעלאת קרנו של בית הספר, הן מאפשרות חוויות של למידה והצלחה ליותר ויותר תלמידים ומאפשרות תהליכי למידה וחינוך שאינם משכפלים ומבוססים על הישגיות בלבד.
מתוך למידה של מערכת החינוך, משיחות עם המפקחות המרכזיות של תחום האמנות ועם מנהלי בתי ספר רבים, למדתי כי יש נטייה ומגמה הפוכה בשטח.
אולם, עדיין המועצה הפדגוגית של משרד החינוך אינה רואה באמנות תחום למידה ומשאב חינוכי ממעלה ראשונה, וזה שורש הבעיה, ערכית, תרבותית וחינוכית.
אם יש לך פרטים על מקורה של ההחלטה לצמצום לימודי האמנות בבאר שבע אנא העבירי אלי

אי-מייל פורסם ב-17:36 ,04/07/2005
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה