מדריך / תערוכות

קלמטיין בחלון אמנות, גיא כהן ואוה דברה בבית האמנים

2006-06-22 18:41:45

"שש" - עדיות של נשים, "כתור ופרח בנורה בירושלים, עבג עאבדי בתמרה וסטודיו פתוח בבצלאל תל אביב

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

חלון האמנות של "נגה היקרה" מציג  24 שעות ביממה:

קלמנטין איננה, תערוכה מתוך הפליקר של: עדי פקט

24.6.06 – 26.7.06
פתיחה: מוצאי שבת, 24.6.06, 20:00
רחוב רוחמה 6, נגה, יפו

לקלמנטין יש אלבום תמונות ב-Flickr. הפליקר הוא אתר אינטרנט קהילתי שמשמש גולשים לעריכה של אלבומי תמונות, ולשיתוף של האלבומים עם גולשים אחרים. את התמונות עורכת קלמנטין לתוך סדרות כגון: Text and the City, Tel Aviv, Public Toilets. או מספרת בתמונות סיפורים קצרים: Jungle distortion, I had a dream, In big cities - ועוד.

אבל יותר מהכל מרבה קלמנטין לצלם את דיוקנה ולעצב לעצמה זהויות משתנות. היא מעידה על עצמה שהיא עורכת מחדש את הזכרונות שלה. בתערוכה עורכת קלמנטין רצף של כ-100 תמונות פליקר, כותרות ותגובות של גולשים. עורכת ומעצבת לעצמה ולנו את הזיכרון. 

מאחורי קלמנטין עומדת עדי פקט, ארכיטקטית.
עדי פקט היא גם אמנית חודש יוני בדימוי היומי של מארב.
בצילומים: O for Obsession, L for longing - מתוך הסדרה Text and the City, שבה אותיות ה -abc הן פיסות מציאות מתוך העיר. ו-Motel window מתוך הסדרה In big cities
לינק לפליקר: :www.flickr.com

 הודעה לעיתונות

 גיא כהן A PART OF YOU  

בית האמנים , תל אביב, אלחריזי 9
אוצרת: מרב שין בן-אלון
פתיחה 29.6.06
29.6.06 – 28.7.06

בתערוכת היחיד הראשונה שלו, עליה הוא עובד כשלוש שנים, מאז סיום לימודיו בויטל-שנקר מציג גיא כהן מערכות ריהוט ביתיות הבנויות כמודל מוקטן. הסביבות המיצגות מעין סלון ביתי המורכב מריהוט וחפצי נוי, משדרות מסר מוכר מעולם הפרסום - את ההבטחה לחיים הטובים.
אך מבט מקרוב אל 'אולם התצוגה' של הריהוט המוקטן, חושף דימויים מוסווים המרכיבים את הפטרן ( הדוגמה ) שממנו רופדו הרהיטים.
הבדים, שצוירו, עוצבו והודפסו על ידי האמן (במכונה מיוחדת שהוא עצמו יצר למטרה זו ) הם מערכות של דימויי אלימות  שסוגננו והוטמעו באוביקטים.
דימויי מלחמה כמו מסוקים, טנקים ודימויים של תוקף ונתקף, יריות, אונס, והתעללות של אב בבן, הופכים להיות חלק מהאסתטיקה שלנו, חלק מדגם הריפוד בסלון הקטן שלנו, חלק מהחיים שלנו.
גיא כהן, מטפל באלימות כמוצר שעובר תהליך של מיתוג ושל בנית תדמית ובכך מאפשר לו להיות 'חלק מאיתנו'- החלק שאנחנו מסווים מעצמנו.

מנל מורכוס - שש


משולש ברמודה

אוה דברה   -    בית האמנים, אלחריזי 9 , תל-אביב
29.6.06 – 28.7.06

טקסט של התערוכה:                            
המיצב "משולש ברמודה" עוסק בגבולות הפנטזיה במימד של זמן. שלושה אלמנטים מרכיבים אותו: העתקי זירוקס של צילומים, ספר שירים וסאונד, המתייחסים במבט רפלקסיבי לחוויית האיים הקריביים בהם חייתה האמנית שנה. פנטזיה על אי טרופי, אקזוטי, שהוגשמה ונכתבה בעבר בספר השירים "פרקי גן-עדן" בהוצאת ספרית פועלים. בו בזמן האי כמטאפורה בהווה, הנתפס בתודעה כמקום של בריחה, הרפתקה, בדידות  ואינדיבידואליות,  יחד עם מצבים של איום, התנתקות וחיפוש.
האי, ממשי ומטאפורי בעת ובעונה אחת, שהצורך לחזור אליו במעין מסע בזמן ומסע פנימי, הוא  "אי משלי", פראי וחושני, שנלכד ב"חדר משלי", בקובייה הלבנה של הגלרייה.
מרכיב הזמן משחק כאן תפקיד מרכזי. הסאונד, הקלטות אותנטיות מיערות הגשם באמזונס, מתחיל בציוץ ציפורים מרנין וממשיך בנהמת חיות טרף, משברי גלים, רוחות זעף, מערבולות מים שוצפים עד לסופה מבעיתה וחוזר בלופ מעגלי להתחלה. משך הסאונד הוא 75 דקות, בערך הזמן הנדרש לקרא את ספר השירים מתחילתו ועד סופו. היציאה למסע, אם כן, מחייבת שיתוף פעולה של הצופה. אולם קשה לצפות שיעבור את כל הזמן הנדרש. סביר שייקלע באקראי לאחת או שתיים מרצועות הסאונד, יקרא שיר אחד או שניים וייצא עם מיקטע משלו, כמו המיקטעים מהם בנוי המיצב. האקראיות גם היא חשובה. הבחירה הנופלת כאן ועכשיו, מבלי שהיתה לנו שליטה מליאה עליה והיא שמעצבת את תמונת המצב.
ספר השירים נטול תאריך, נטול צילומים שנחתכו ממנו, מותירים חור בכריכה מלפנים ומאחור. כל המראות נזרקו אל תוך תבליט הספירלה ממול שגם היא אינה מתמסרת בקלות. שכבות-שכבות של עשרות העתקי זירוקס מצילומי snapshot שצולמו במצלמת כיס פשוטה. דמותה של אוה המופיעה בצילומים מוסווית חלקית במסכות פולחן של טקסי וודו ובמגזרות של עצים אופייניים לנוף הטרופי. כמו מבקשת לשמר ובו בזמן לקבור את הזכרון.
עבר, הווה ועתיד מתערבבים זה בזה בנרטיב הנע קדימה ואחורה בזמן: מה שבעבר היה "פרקי גן-עדן"- בהווה הוא "משולש ברמודה" המגלם בתוכו איום. האי, הפנטזיה, מתקלפים מפרטיותם והופכים למקום ומצב קיומי הצובר משמעות אחרת במימד של זמן. הלכידות נשארת בעינה, ספק מראות חוץ, ספק פנים בית, ספק ממשות, ספק פנטזיה.
אוה דברה מנסה להתעמת עם הדימויים הסטראוטיפיים של האי, עם הזיכרון ותחושת הזמן החולף. אולם לטענתה, דו-שיח זה אינו מאפשר לה לצמצם את הרווח הבלתי נמנע שבין פנטזיה למימושה, ומותיר אותה מחוץ לתחום הנוסטלגיה כשחצי תאוותה בידה.

אוה דברה, משלש ברמודה

  

שש - עדויות של נשים

פתיחה: יום ה' 22 ליוני בשעה 19.30
24.8.06-22.6.06   
אוצרת: תרצה ילון קולטון

אנטיאה-מקום לאמנות נשים ב"קול האישה"
המלך ג'ורג' 40 ,ירושלים. כניסה ממגרש החנייה
פתוח :יום שישי 11.00-1300 ת ימים א'-ה' בשעות המשרד
רצוי בתאום טלפוני 02-6222455 (באוגוסט בתאום טלפוני בלבד) 

אמניות: שלומית באומן, רות ברקאי, מנל מרכוס, מרוות עיסא, מירי פליישר, סהאד ד'יב

"שש", תערוכה קבוצתית משותפת לאמניות ערביות ויהודיות. האמניות שואבות את מקורות היצירה מתוך עולמן הפנימי, ומנקודת מבט פמיניסטית, מחפשות את הדרך למימוש העוצמה הנשית.


כפתור ופרח

גלריה נורה, שדרות בן מימון 9, ירושלים
תערוכת קיץ בהשתתפות 22 מאמני הגלריה
 26.8.06  - 10.6.06

"כפתור ופרח" הוא נושאה של תערוכה קבוצתית (ה-27 בסידרת תערוכות קבוצתיות שמטרתן להציג בכל פעם חתך שונה של עבודות ואמנים מתוך 463 תערוכות שהתקיימו בגלריה עד כה).
פירוש הביטוי "כפתור ופרח" הוא בהשאלה קריאת התפעלות למראה דבר יפה, ורוב העבודות הן תפנימים, טבע דומם ופריחה, בטכניקות שונות (שמן, אקוורל, הדפס, צילום ועוד). האמנים

המשתתפים הם:

אפשטיין  אליזבט (1880-1956) – השתתפה בתערוכת "הפרש הכחול" מינכן 1911), יונס לודביג  (1887-1942), אלכוב סשה, כביב סילביה, בוקסר דבורה (פריס), מריאן מרינל (1932-1955), בק עליזה (1884-1974),  נמש אנדרה (1909-1985 – הונגריה שבדיה), גוטקינה ורה,  סימה מירון (1902-2000), גרינפילד יצחק, סילבר פמלה, הפטר פני (1900-1964), סמילנסקי ילנה, ויטנברג גינטר (גרמניה),  פימה (1914-2005), זילצר ג'ולה (1898-1969), פינס יעקב (1917-2005), חיה אסתר, קונדינה אולגה, חנוך-שמיידלר לינור, שרטר זיגמונד (1898-1976)

עבד עאבדי


עבד עאבדי - 45 שנות יצירה

אוצר: אחמד כנעאן
הגלריה העירונית תמרה
עד 10.7.06
לתיאום ביקורים בגלריה:
אחמד כנעאן: 052 8785328
ח'ליל ריאן: 054 3063553