מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
שוטף ומתמלא / אקדמי

--

חדשות מהעולם התחתון

יאיר גרבוז 2007-02-01 16:26:47   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

ספר של בוקי גרינברג + טקסט של יאיר גרבוז מהספר

הודעה לעיתונות:
חדשות מהעולם התחתון מתעד כשלושים שנות עשייה של האמן הבין-תחומי בוקי גרינברג, מהבולטים באמני המיצג בישראל, שחי ופעל קרוב ל-20 שנה באירופה, ובעיקר בהולנד. גרינברג מפגין בעבודותיו משיכה לתחומי חיים טוטאליים לצד נטייה מוצהרת לבוטה, לגבולי ולנועז. עבודותיו טעונות לא אחת כפלי משמעות ואבסורד, גדושות הומור ותאוות משחק, וזיכו אותו לא פעם בתואר פרובוקטור. לצד תיעוד מקיף של פעילותו האמנותית ורשימות משלו, משתתפים בספר 65 יוצרים מתחומי תרבות שונים המגישים טקסטים פרי עטם המתכתבים עם עבודותיו של גרינברג ומגיבים להן:

"חבר/ה יקר/ה.
במשך שנים יצרתי אמנות ארעית שאין בה אובייקטים מסחריים וסירבתי להשתתף במחול הכללי של האדרה וסגידה לקטלוגים. היום מבחינתי זהו זמן לסיכום ביניים. גיל 50+ והיותי אב טרי לשני זאטוטים הם העילה המרכזית... כדי לא להיקלע לשבלונות ידועות בספרי אוטוביוגרפיה ומכיוון שאני מוגדר אמן בין-תחומי החלטתי לרתום לעניין כותבים מתחומי תרבות שונים במתכונת כזו: כל אחד מן הכותבים יקבל לידיו צילום או סדרת צילומים + תיאור המתעדים מיצג, מיצב או עבודה אחרת שביצעתי, וכל אחד יכתוב טקסט כלשהו ביחס לתיעוד שלפניו: שיר, סיפור, אגדה, פרשנות, הגיגים, אנקדוטות, רכילויות, מתכונים וכו' – ביחס ישיר, ביחס עקיף, הכול מותר, הכול אפשרי, וללא הגבלה למספר המילים. מותר להשתמש בטקסט קיים ובלבד שטרם פורסם או שפורסם באופן מינורי. מרבית הכותבים הם חברים וקולגות שאיתם עמדתי בקשרי עבודה וידידות. את מיעוטם אינני מכיר ופניתי אליהם על פי המלצות של קרובים אלי ולהפקה."

בין אנשי התרבות שנענו לבקשתו של גרינברג וכתבו לספרו נכללים: אבי בללי, אבי פיטשון, אביה בן-דוד, אופירה הניג, אורי דרומר, אייל חלפון, איילת השחר כהן, אלדד זיו, אלונה קמחי, אסף גברון, אפרת מישורי, גבי אלדור, גליה יהב, דודי בוסי, חיים לוסקי, יאיר גרבוז, יובל מסקין,  יוסי מר-חיים, יניב יהודה אייגר, יענקל'ה רוטבליט, יקיר בן-משה, ירון דוד, לוי זיני, מאיר סוויסה, מוטי מזרחי, נילי לנדסמן, ניקו ניתאי, עמי שטייניץ, עמית גורן, ענבר תבור, צחי בוקששתר, קובי אוז, קובי אור, רוני סומק, רומן באימבאיב, רחל טלשיר, רמי פורטיס, שחר כהן, שחר מרכוס, שלומית שקד, שמואל הספרי, שמעון אדף, תמר רבן, ועוד.
"חדשות מהעולם התחתון", בוקי גרינברג, הוצאת כינרת זמורה ביתן, 420 עמ' צבע ושל.                עורך: מיכאל קסיוס גדליוביץ, עורכת ספרותית: שירלי צ'לצ'ינסקי, עיצוב: משה מוגרבי, שחר זיו
הספר יצא לאור בתמיכתה האדיבה של מועצת הפיס לתרבות ולאומנות.





מיצג רחוב (כיכר מרכזית בבריסל) שנבנה 'כסעודה אחרונה' ב-7 שלבים המרמזים לסיפור הבריאה: אלומות אור מפנסי יד, גיר להפרדה ב-של, מים מינרלים נשפכו ,חול פוזר, בד ירוק נפרש, צבי צעצוע הונחו, תמונות גוף שלי נוספו ולסיום אבקת מרק כתבלין. במהלך המיצג לבשתי בגדים לבנים ומסכת גבס עצמית וברקע נשמעה מוסיקת "סקס פרטי" קרנבלית. עם סיום הפעולות השקיתי באמצעות משפך את מצע העבודה בתערובת של בנזין ונפט (מבלי שהצופים עדיין קולטים זאת), פשטתי בגדי והוספתי גם אותם, הצתתי את המסכה וזרקתי אותה לתוך המשטח הגדוש תוך שאני פונה לאחור וצועד ערום אל תוך הקהל.  תוך שניות ספורות עלה הכל באש


שלום יאיר,
בהמשך לשיחתנו קבל נא את פנייתי ה"רשמית" ואת העבודה שבחרתי בשבילך.
אני מפקיד בידיך עבודה משמעותית במיוחד עבורי, עבודה "קטרזיסית" מסוף שנות ה-70 שהוצגה בפסטיבל "פרפומנס ארט" בבריסל, שרק לאחריה אולי נהייתי אמן.
על אף שאיננו מתראים לעתים קרובות, זכורה לי היטב סדרת ההרצאות שלך על אמנות עכשווית בבי"ס תיכון חדש שבה נכחתי (ב-75' או 76'), ודווקא בשל היותי אוטודידקט ואז בתחילת הדרך, היא נחרטה אצלי עמוק עמוק בביוגרפיה.
 בדרך כלל אני מצרף אך ורק תיאור קצרצר. אחרוג ממנהגי, ולך אוסיף שהמיצג דלהלן היה ספונטני, בתכנון של  פחות מיום אחד, שמניעיו העיקריים היו חוסר שביעות רצון מניהול הפסטיבל, העובדה שסקיצות ותיאור המיצג הראשוני שתיכננתי הופיעו בקטלוג בניגוד מפורש לבקשתי, ומעל הכול, התחלתי להרגיש שכל הדימויים שבהם השתמשתי בקביעות עד אז (צבים, צבע ירוק, מסכת פנים מגבס, בגדים לבנים, תמונת גוף שלי וכו') חוזרים על עצמם, הופכים לי למלכודת, לשבי תדמיתי ולמגבלת חופש רצינית.
כל הגורמים הללו התנקזו לכלל שינוי מוחלט של המיצג המתוכנן ובמקומו הגיתי והכנתי בתוך שעות ספורות את זה המופיע פה. למותר לציין שלתקופת מה לאחר מכן חדלתי מפעילות. לא רציתי יותר לשמוע את המילה 'אמנות' ובוודאי שנפטרתי מהתדמית הקודמת וממרכיביה.
 אז זהו. אם אתה מתקשה ורוצה לבדוק אופציה חלופית או שחשקה נפשך
בתמונות מוגדלות ומודפסות מול עיניך או פרטים נוספים - בקש ותיענה.
אנא אשר קבלה. אשמח לקבל קריאת כיוון.
 שלך בידידות - בוקי.

יאיר גרבוז
אמן ומנהל המדרשה למורים לאמנות – בית-ברל

בוקי שלום רב!

תודה על מכתבך.
לפעמים אני שואל את עצמי מה היה קורה למושג הגבורה, שלא לומר לגבורה כמקצוע, אילו שמשון הגיבור היה משקה את עצמו ביין ובמו ידיו גוזר לעצמו את מחלפות ראשו, כלומר מוותר על הכוח ומחסל לעצמו את משלח היד. האמנות עושה זאת לעצמה כמעט כל הזמן; מבקשת ליצור ובו בזמן מייחלת לחדול.
אין עוד כאמנים מכשירים את עצמם בתהליך ארוך ומייסר למעשה היצירה שהם מבקשים את אובדנו. זוהי הוויה סיזיפית מובהקת. כשמחפשים תוכן ותרים אחר משמעות, מגלים ר?יק, וכאשר הכול מתרוקן צצה לה מתוך הריקון דמותה המתעתעת של המשמעות ומעוררת שביב תקווה וכמובן גם גל של דחייה. יוצא מכאן שהאמן הוא שמטביע את עצמו בביצה בניסיון להשתיק את עצמו, אך הוא גם זה שמושך ומושה את עצמו בציציות ראשו החוצה בשל הצורך הדחוף לנשום עוד נשימה מספקת אחת. זה לא האמן הפרטי שמגלה תכונות אובדניות, זה המקצוע שמייצר את המלחמה בין היצר להגיד והסיבות הרבות והמוצדקות לשתוק. למעשה מדובר במהלך שיש בו סוג של תקווה, אף היא חסרת סיכוי בעליל, התקווה לחיות בלא היצר לדווח על כך, לעשות ולחוות ולהשתתף במקום להתבונן להציץ ולעבד לכלל תגובה, אלא שאנינות הטעם היא השטן המפתה המציע ליוצר לעשות עוד ניסיון אחד בהנחה שהוא יהיה מדויק ולפיכך סופני יותר מהאחרים. גם במובן הזה אפשר לחזור אל שמשון המניח, ואולי במידה של צדק, שהעיוורון יחזק אותו עוד יותר וכן תחזק אותו ההתכוונות האחרונה שאין ממנה חזרה. לעשות אמנות כל פעם מחדש זה כמו אדם השר את מותו באופרה.
אמנות המיצג, כמו גם אמנויות הבמה, נושאות בק?רבן את תכונות ההיעלמות והמחיקה יותר מהאמנויות האחרות. בתקופות מסוימות ניסו אמני המיצג להציל את עצמם על-ידי מחיקת הגבולות שבין אמנות לבין החיים, בין ה"אמת" לבין בבואתה, אלא שככל שהאמנות היא זמנית, המחיקה זמנית יותר והגבולות ציירו את עצמם מחדש. ניסו לומר שהכול אמנות או שום דבר לא אמנות ונכשלו. מתוך כעס על מעגל הקסמים החדש נוצרו יצירות המשמידות את עצמם ואת חומריהן כבר במהלך היצירה, כמו למשל המכונות המופלאות של טינגלי וכמו המיצג "קטרזיסית" שאתה יצרת בסוף שנות ה-70 ואותו אתה מתאר במכתבך ואשר מסתיים בשרפה והרס. אלא שאז יוצא מרבצו המתעד ומכבה את האש המכלה בעזרת התיעוד שלה, ועכשיו בשביל שהיצירה הזו תיעלם כבר צריך לשרוף את הספר שלך וגם את מחשבו של כותב שורות אלה וגם את זיכרונו. אולי זה יקרה בסופו של דבר, אבל אז מישהו יעשה על זה סרט.
אילו ידעו החומרים הנשרפים עד כמה השרפה פוטוגנית הם היו מנסים להיות חסיני אש.
אז תמשיך לשרוף, אחרת איך יישארו כוויות!?

להתראות -  יאיר גרבוז

 

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
יש ערימה של חברה על הדשא
tom

למה צריך אמן לקבל תמיכה מחבורה שלמה של דומים לו בקונפרמיזם , ועד מתי נצטרך לקרוא טקסטים של יאיר גרבוז לא די בשמרנות של האמנות שלו , אולי מספיק עם הציוני הנבוב הזה המלא מעצמו ומהיותו פולני ציוני שמאלני ניאו-שמרני .

די כבר נמאס מהאוכל הלעוס הזה.

פורסם ב-18:14 ,02/02/2007
2
למה אין תעוד של העירום? (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-23:10 ,02/02/2007
3
הכי ישראלי בעיניך?יאייייררררררר
מוטי סגרון

לא הבנתי את זקן הבדיחה.התוכל???

אי-מייל פורסם ב-10:49 ,04/02/2007
4
מר יאיר גרבוז ירום הודו וירוממנו
האוו'י

גאון הדור, כלומר גאון הקשקשת במחוזות הכלום
שהוא דר בתוכן, ובונה מכלום ארמון לעצמו, מהביל שנות דור ואור מריח של פרוטקציות, כספים שניתנים לו כמקורב לצלוחית הנכונה,
שעוד לא החליט האם הוא רק גרבוז או שהוא גם עיתונאי, פוליטיקאי, מורה ומחנך (עלק), ועוד כהנה וכהנה דברי שבח והלל לכלומניק
שלא יודע לצייר ולא מבין מה הוא מצייר.
לא ייאמן שהאפס הזה ממשיך לככב, פוליטיקאי
עלוב.

פורסם ב-15:30 ,04/02/2007
5
רף הטמטום עולה ורמת הדיון יורדת
בועז

והכלבים נובחים והשיירה עוברת

פורסם ב-19:08 ,04/02/2007
6
אנחנו עוד נראה.
מוטי סגרון

והוא מעכוזו עשה חצוצרה!

אי-מייל פורסם ב-06:07 ,05/02/2007
7
תודה למארב
מוטי סגרון

לפני האנטרנט בעידן של ערוץ 1 יכול היה כול קשקשן לומר מה שהוא רוצה.היום יכול סטודנט צעיר לא מהמדרשה לומר את דעתו. גם על יאיר גרבוז.מה לא בסדר בזה?מר 5 .אתה יכול לאהוב את מי שאתה רוצה. אנשים שלא כ"כ אוהבים את יאיר ודומיו מותר להם להשתמש בכול ביטוי ענייני ורלוונטי למאמר.גם אם זה לא מוצא חן בעיניך.שיירה? כלבים?זה לא נמוך? במקומך הייתי בוחר מילים מעניינות יותר לסנגר על גרבוז. אדרבה! יש לך במה תנמק ותסביר לכול "הכלבים".את דעתך המלומדת.האין זה כך מר 5 .יום טוב.

אי-מייל פורסם ב-07:08 ,05/02/2007
8
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו
בועז

מדורי ה"הקוראים כותבים" היו מאז ומעולם מפלטם של יצורים משועממים, מתוסכלים, פוצים קליניים וזבי חוטם מקצועיים כשבעידן הנט מסתתרים הפחדנים הללו תחת פסיאודונים למיניהם. רובם, באופן לא מפתיע, הנפיקו מעט מאד תוצרים בעלי ערך או חשיבות לכלל, אם בכלל.
הבעיה היא לא בחוסר הפירגון ובביקורת. לאלו כבר התרגלנו. אבל חוסר הכבוד המינימלי לקולגות ותיקים היא רעה חולה, ממארת וישראלית כל כך. חבל שדוקא בתחום האמנות זה קורה יותר מאשר בשטחי מחיה אחרים.
גרינברג, גרבוז ועדתם עדיין רחוקים מהקונסנסוס. יש להם זכויות לא מעטות באמנות הישראלית ואיכויותיהם עימם מבלי להיכנס לפרטים. כבוד לותיקים לא קשור כלל לקונפורמיזם או ישור קו או להתבטלות אלא לבריאות הנפש של כל חברת תבונית. הורים ומורים הם מושכי אש ראשונים במעלה מעצם הויתם הסמכותית אך חיינו לא היו חיים בלעדיהם ותרבותנו היתה עלובה.
שימו לב שאף אחד מהמתלהמים לא התייחס ולוא במילה אחת לגוף מאמרו של גרבוז (המאלף בעיני) ולא לספר של גרינברג (מרתק ומיוחד אף הוא). כך שלא מדובר בצעירים מרדניים אלא בטיפשים מטופשים, שקופים וטרחנים.

לסיכום: טום הוא מטומטם והאווי הוא תת-רמה ושניהם מוגי לב.
ולך מר סגרון, עם כל הכבוד ליושרך החריג, הייתי מציע להוריד קצת מינון. אתה נתפס כגרפומן לא איטלגנטי במיוחד, על גבול הפאטתי וטוב תעשה לך ולציבור הרחב אם תשחרר אותנו מעט מעולך.
הורדת פרופיל אולי תעזור לך לעלות כיתה בדרכים קצת יותר איכותיות.

פורסם ב-18:35 ,05/02/2007
9
כנראה שלא למדת מתגובתי האחרונה.
מוטי סגרון

מעט על יאיר גרבוז ו12 הנועזים.סליחה פרופ" גרבוז.גרבוז ממשיך באותו קו אומנתי מרוחק ועסוק בעצמו.ציור יהיר ללא קבלות.תוך התעלמות ממה שהחברה הישראלית עוברת.התעלמות מוחלטת.זאת זכותו.אבל כמורה הוא חייב לגלות רגישות מינימלית למה שקורה בארץ הקרועה הזאת.אני לא צריך את הבמה הזאת בכדי להראות. לכתוב.להביע את דעתי. בשם מלא.לא מסתתר כמוך.לשאר הדברים שכתבת נו טוב!אז אמרת.אתה מעלה בדעתך שזה מזיז לי?ממש לא.אני כאן במארב לעיתים רחוקות מתוך הרגל.אני כותב ברשימות.לפעמים אני מגיב לדברים שמעיסים אותי.יאיר גרבוז הוא אחד מהם.הוא תלמיד של רפי לביא.וככזה הוא נשאר! תלמיד!

אי-מייל פורסם ב-20:05 ,05/02/2007
10
לבועז המתחזה לגרבוז אהלניקו
מישהו

אתה הפכת את גרבוז לזקן השבט, אבל הגרבוז הזה צבר כוח פוליטי בזכות מפגן המרפקנות הבלתי נגמר שלו כלפי כל מי שהיה כפוף לו מאז ומעולם, כולל מורים, אמנים וסטודנטים
צעירים, כן נכון, גרבוז ידע לגזור את הקופון וידע להדחף ולהגיע להיות מנהל קלמנייה כשאין לו אפילו תעודת הוראה תקינה
וכל מה שכתוב פה נכון, הוא קיבל תואר ובי אי
לאחר שעבר קילומטראז' ארוך במדרשה לאמנות
כעלק מורה שציחקק עם תלמידיו, לא ידע ללמד מעולם אמנות, ורק דיבר על עצמו בחנופה יתרה וממקום של הומור שאף אחד לא הבין, ולא מבין עד היום.
למה לדעתך צריך לפאר אדם שלא יודע לצייר
שלא יודע להיות מורה והפך למנהל
שלא יודע מהי א מנות ושאיננו אמן ומעולם
לא היה?
יש אנשים המכירים את השטח לא פחות טוב ממך
מר בועז, ויש להם המון מה לומר
לך לקלל אותם, העיקר לא לשמוע את האמת.

פורסם ב-23:17 ,05/02/2007
11
מוטי הבעיה שלך היא
מישהי

לא מה אתה אומר אלא איך אתה אומר.

פורסם ב-08:47 ,06/02/2007
12
יש דברים שיש לומר אותם.
מוטי סגרון

אני אדם ישיר.לא מסתתר ואם יש לי דעה או אמת אישית לגבי משהוא אני אומר ישיר וללא הנחות.ראו מה קורה בערוץ ה 2 קבוצה של נובו רישים מקדשת את הטפל.אין לאמנים דריסת רגל כי הם לא מוכנים לתת יד לתוכניות משפילות ורדודות כמו כוכב נולד ושאר מרעין בישין.אסור שדבר דומה יקרה באמנות הפלסטית. לפרחח את כול התרבות כי זה מוכר?אני לא מתכוון לאפשר לכול קשקשן ללמד את ילדי אמנות קלוקלת וירודה.יש את ערוץ 2 וזה נזק מספיק גדול.

אי-מייל פורסם ב-10:44 ,08/02/2007
13
תפסיקו לקדש את מה שלא מקודש ראו הנשיא
דן

מתי הגיעה מדינת ישראל לשפל כזה? לרמה כזאת? די להקדשת אנשים רק בזכות המרפקנות שלהם, תפתחו את העיניים ותסתכלו טוב מסביב
רואים?
אין כלום
למה?
כי המלך עירום.
למה הוא עירום?
כי הוא נחש, שהצליח בזכות הנחשיות שלו
ולא בזכות הכישרון שלו.
למה רק נחשים מצליחים?
הם לא אמורים להצליח, אבל בחברה כוחנית ואלימה הם הורגים את הטוב.
ותחשבו על זה.

פורסם ב-23:21 ,08/02/2007
14
בועז צר לי אבל לא ארד לרמתך
טום

כמובן שלהבדיל ממני אתה כן נכנסת לעובי ה"מאמר" של הגרבוז באופן מעמיק ומיוחד , כך כתבת "מאמר מאלף" ובזה הבאת את התהבחנה העמוקה שלך לדברי ההבל והחנופה הסטנדרטים שאנו רגילים לשמוע מגרבוז.

במילא אני חושד שאין לך הבנה באמנות אבל יש לך כנראה בעיה מימסדית .
אתה אפילו לא מצליח להתאפק ומכנה אותי מטומטם כמובן במלוא גילוי הפנים וכאשר אתה גלוי ובשמך האמיתי זה הרי יותר נמוך מהזבל הפולני שאנו רגילים לקבל מגרבוז השמרן שלא צייר ציור איכותי כבר עשרות שנים וההסבר למה דווקא האיש חסר הכשרון הזה נמצא היכן שהוא נמצא הוא הסבר שאין לו קשר לאמנות ובכלל אין לו קשר לכלום , יש לו חברים במקומות הנכונים וכנראה שאת ההגמוניה הזו אתה מעריך כדבר לא קונצנזואלי , ועוד יש לך חוצפה לכנות אותי מטומטם , איש נבער וגס רוח שעושה באינטרנט שימוש נאלח .

אני חושש שאינך ראוי לתגובה ושמרנות כמו שלך צריכה להיות מחוץ לכל יחס ,התגובה שלך כל כך ישראלית ושמרנית ומתאימה לסגנון של גרבוז וחבריו שתקועים אי-שם בימים שמישהו חשב שיש משהו רענן בגרבוז ומדובר כבר על עשרות שנים שהוא לא מעניין ולא מסוגל ליצר כלום מלבד קלישאות רדודות שמביאות לעיני הצופה את האין-כשרון ואין-יכולת של גרבוז , הגיע הזמן שתהיה נוכחות אחרת בעלת תוכן ומשמעות שונה ואולי אפילו רעננה זה לא יכול להזיק , אפילו ליצור אלים כמוך בועז .

פורסם ב-18:27 ,10/02/2007
15
את גרבוז לא מעניין להיות מנהל
סטודנט לשעבר

מה שמעניין אותו זה רק להיות במוקד כוח
והוא הצליח להכנס לעניינים מסיבות פוליטיות של אינטרסים כאלה ואחרים.
מי שמכיר את גרבוז המורה יודע שלא רק שהוא
לא ידע אף פעם ללמד ולתת מעצמו משהו
הוא בטח לא מתאים להיות מנהל של קלמנייה
וכל השנים האלה הוא עסוק פעם בשנה בבזבוז
כספים ובפרסומת של המדרשה בשביל עוד כמה
תמימים שבטוחים שמלמדים שם אמנות.
יוצאים משם בקושי כמה מורים לאמנות, אם יש למשרד החינוך מקום בכלל לעוד מורים, ובטח שלא לאמנות, ויוצאים משם המוני סטודנטים
שלמדו קצת ומלמעלה על אמנות , קצת התנסו,
חטפו ביקורת צוננת מאינטרסנטים שהם אמנים בעצמם שלא רוצים עוד אמנים בתוך הנישה,
ומשם הולכים הסטודנטים ללמוד תחומים אחרים
שמשלמים עליהם כמו על המדרשה, ואפילו פחות,
אבל מתייחסים אליהם יפה, ויש להם בסיום
התקופה איזה התחלה, מקצוע טוב לחיים.

פורסם ב-19:47 ,10/02/2007
16
איזה מירמור יוצא ממך ה"סטודנט לשעבר"
אלמוניייייה

זה נשמע שחשבת שאתה רוצה להיות אמן ואחרי 4 שנים או אולי לפני הבנת שמקצוע צריך לחפש במקומות אחרים, כי מאמנות קשה להתפרנס, השאלה היותר חשובה היא האם בכלל אמנות מעניינת אותך, כי זה ממש לא נשמע ככה.
בהצלחה.

פורסם ב-19:38 ,13/02/2007
17
הרוע נשפך ממך אלמונייה, את לא אמנית.
סטודנט לשעבר

ותמשיכי לפרסם את המדרשה לאמנות.
יש מקומות נפלאים ללמוד אמנות היום
לשם הלכתי.
הרוע נשפך ממך ואת לא אמנית,
מאמנים לא נשפך רוע.
מהו בית הספר שבו אני לומד?
בדיוק לתגובה כמו שלך חיכיתי.
לרמת הנחשיות והרוע מהזן שלך.
מי שיודע איפה לומדים אמנות כמו שצריך
שילך לשם.
לא למדרשה ולגרבוז.

פורסם ב-01:02 ,14/02/2007
18
לסוטונט לשעבר
אלמונייייה

אתה פשוט חולה נפש. בהצלחה.

פורסם ב-14:39 ,22/02/2007
19
עליז כאן:) (ל"ת)
נו מה עכשיו!

פורסם ב-22:51 ,25/02/2007
20
גרבוז
נו מה עכשיו!


איך ניתן להתייחס ברצינות לדבריו של אדם שבוחר לרפד את קרחתו המתפשטת, באסופת אניצי שיער מקלישים.
פולני מלווה בריבית...באירופה עד לא מזמן, היו מעלים כאלה על המוקד.

פורסם ב-23:12 ,25/02/2007
21
לאלמונייה העדת על עצמך דרך
אמן

זריקת רוע על מישהו אחר, שאת לא מכירה,
כעל חולה נפש, אין ספק שאת בעצמך חולת נפש
במצב סכיזופרני מתקדם מאוד.

פורסם ב-18:38 ,28/02/2007
22
GARBUZ I LOVE YOU
קצת שפיות

מישהו מוכן להסביר לי מה הולך בתגובות כאן?
אנשים א-ת-ם מ-ש-ו-ג-ע-י-ם על כל הר-א-ש!!

ולגרבוז- אני אוהב אותך אני אוהב אותך אני אוהב אותך!!!

פורסם ב-01:22 ,26/04/2007
23
לא כולם "גאונים" כמו חלק מהמגיבים.
תיאטרון

מאמר יפה, מעניין, ניתן להניח שיש כמה שנמצאים בעובי הקורה ויש להם וויכוח על אמנות ועל איך שהיא נתפסת ע"י האדם לעיניו השונות. הכעס, הקללות, העקיצות וההכשות מוכיחות שיש לבה בליבה של העשייה האמנותית.

פורסם ב-10:59 ,13/08/2007
24
13 8 07 תערוכת גמר במדרשה
מוטי סגרון צייר

תקראו מה כתבו על תערוכת הגמר במדרשה:מנותקת !על מחוברת למשהוא לא מדברים שיהיה ברור אין בלבי על אף אחד.זכות של כול אחד ללמד כראות עיניו,אבל..בישראל של 2007 שזקנים שעברו שואה פוגעים בהם,לחברים במדרשה זה לא מזיז! בעיניי זה גובל בהפקרות ובחוסר פירגון וסולידריות שהורס בארץ הקרועה הזאת כול חלקה טובה.לי אישית צר לי על חוסר האכפתיות של המורים ושל התלמידים זה מבזה.

אי-מייל פורסם ב-20:54 ,13/08/2007
25
מחזק את דבריך מוטי! (ל"ת)
אבי רוזן

פורסם ב-10:41 ,15/08/2007
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה