אמנים לא שואלים מי מציג איתם?
שום סולידיריות, שום התניות.
כנופיית אמנים גברים אשכנזים (איזה התנשאות?) הולכת להציג ברמלה. זה מזכיר לי את ספר הצילום "יהודים בארצות ערב היום" בהוצאת בית התפוצות וידיעות אחרונות. יש שם שש צלמים ישראלים: מתוכם 4 גברים אשכנזים: אלכס ליבק, שלמה טייץ, בוקי שוורץ, ומיכה בר-עם. אישה אשכנזית אחת מיכל היימן, וצלם תימני אחד ציון עוזרי. הדברים מדברים בעד עצמם.
באמת מפתיע שאותם קיטורים של לפני נאמר עשרים שנה רלבנטיים גם כיום. כן, בעידן האינטרנט, וזה שנוספו עוד הרבה חללי תצוגה חדשים. וזה שהרבה יותר זול ליסוע לחו"ל וכו' וכו' אין חדש תחת השמש. אבל, נדמה שהמצב חמור בהרבה: לא נופתע אם נשמע שבתערוכת קליקה שכזאת יצוטט פרנץ פאנון (נפלא ממקום מושבינו להדיר את האחר תוך הפגנת סולידריות מוצקה). יש להניח שהתקציבים שעומדים היום לרשות הממסד האמנותי רבים יותר מאי פעם. מה שהופך את הכל להרבה יותר מייאש מגעיל וחולני.
הקשרים הראשונים עם ארה"ב נוצרו עוד בארץ, באמצעות אתר ההיכרויות למוסיקאים garageband.com, שבו מוזמנות להקות מתחילות להעלות את המוסיקה שלהן לרשת ולכתוב ביקורות על הלהקות האחרות. אתרים כאלה - ובראשם אתר הקהילות - myspace.com הופכים כיום לזירת פעילות פופולרית בקרב הרכבים מתחילים, ולהקות ישראליות נוספות ניצלו את הקשרים שיצרו באמצעותם.
הודות לכפר הגלובלי המוסיקלי יצרו חברי סיק איירוני קשר עם כ-40 להקות אמריקאיות. "עם חלקן קבענו הופעות משותפות, ואז נסענו", מספר גוב. "המטרה היתה לבדוק את התעשייה מקרוב, ללמוד על בשרנו איך זה עובד, ואז לחזור לארץ ולהקליט, כדי להיות מוכנים יותר לפעם הבאה".
עיון ברשימת המורים במדרשה 12 הנועזים הם גם פרופסורים קטע אירופאי מבחיל.ויש את החוצפה לאנשים לצעוק על שחיתות.איך תלמידי המדרשה אמורים להתנהל כמו מוריהם המבחילים הגונבים כול חלל תצוגה אפשרי.מגעיל בא להקיא באשר לאמנות לעם מזמן צריך לנקות את הארוות עולם שלישי כבר אמרנו? עכשיו גם באמנות!
עיון ברשימת המורים במדרשה 12 הנועזים הם גם פרופסורים קטע אירופאי מבחיל.ויש את החוצפה לאנשים לצעוק על שחיתות.איך תלמידי המדרשה אמורים להתנהל כמו מוריהם המבחילים הגונבים כול חלל תצוגה אפשרי.מגעיל בא להקיא באשר לאמנות לעם מזמן צריך לנקות את הארוות עולם שלישי כבר אמרנו? עכשיו גם באמנות!
אם היית משקיע קצת מזה באמנות היה קורה משהו מעניין. יש אופציות אלטרנטיביות , אפילו באינטרנט , תשקיע בזה , תשתתף , תעבוד , יאללה בלי הרגזה עצמית ללא הרף,קצת אופטימיות , קצת אקשן , אז מה אם אתה לא צעיר , אז מה אם לא תציג בחלל מרכזי עם גרשוני , אזמה אם תציג איתי במרחב פלורליסטי יותר . האינטרנט מלא בזה . יאללה לעבוד. מספיק לקטר.
ישן מעט שעות.2 תערוכות בשנה שחלפה.יש לי 3 אתרים.יחד עם זאת אני מתמלא זעם בכול פעם על עוולות .מופיע אדם בערוץ ה 2 מלא ביקורות כלפי כולם {יאיר גרבוז}.אבל לא כלפי חבריו שלא השאירו חלקה טובה.מה להם ולפרפריות?איכפת להם? לא!יש שם פונטציאל כספי לא מבוטל.הוא שולח את חבריו הצבועים לקחת .אני לא מתכוון לתת להם ליהנות מזה.מבקר המדינה יבדוק את אופן ההתנהלות באמנות לעם.אז אני לא מקטר אני פועל!אני יוצר ופועל בו זמנית שאמנים צבועים ומזוייפים.לא יורשו להרויח פרסום וכסף ע"ח עיירות הקיפוח {פיתוח}אני לימדתי 5 שנים בירוחם יודע כמה נמוך מוכנים לרדת רק שמישהוא מהמרכז חושב עליהם.זה לא צריך להיות כך.אני גר רחוק מאוד מעיירות פיתוח.אבל בכול פעם שיש ניצול או התנשאות של פוליטיקאים. אמנים ושאר תאבי בצע ופירסום אני אגיב.בשמי המלא.לא מסתתר כמו אחרים באתר.אני מפרנס את עצמי.כרגע אני יכול להרשות לעצמי לבעוט כשצריך ללא חשש.בעצם זה תמיד היה כך.הייתי עסוק בשנים האחרונות בגידול ילדי.עכשיו הם גדולים מגיע להם לחיות בארץ מעט שיוויונית.ומשום היותן נשים המלחמה נגד חלאות כאלה היא תמידית.אם תבדוק תמצא תגובות שלי גם בנושאים אחרים.לרצות לחיות בישראל מעט צודקת .זה המניע העיקרי שלי.לא אוכל להישאר בארץ כפי שהיא נראית היום הבושה והחרפה בכול מקום.ואם אוכל לשנות מעט גם זה טוב אז אל תדבר על אגרסיות.אלה החיים של כולנו כדאי שתפנים את זה .סוף שבוע נעים שיהיה לך
שמי אבשלום סולימן, ובעוונותי אני: גם סטודנט שנה רביעית בבצלאל, גם בקבוצה שמפעילה את גלריה "עירוני רמלה",לא הגעתי מעיירת פיתוח ויש לי אמא אשכנזיה (אבל אבא שלי פרענק). סליחה.
כאחד מ-16 הסטודנטים שעובדים עם דויד וקשטיין ועאמר דרבאס במסגרת הגלריה והתחנה ללימוד אמנות ברמלה, נדמה לי שאני יכול להרגיע מעט את הקריזה. "עירוני רמלה" היא עד כה (בשבועיים הקצרים מאז פתחנו אותה) בעיקר פרוייקט של רצון-טוב ועבודת חינם של כל המעורבים. על כסף אפשר לדבר, מוטי, אבל לא תמצא כאן הרבה כסף, בטח לא מהמקורות שהזכרת. אשמח להראות לך חשבוניות אם תרצה, כאלה שאף אחד לא יחזיר לנו תמורותן כלום.
אבל לעניין החשוב יותר- נכון שהתערוכה הפותחת נראית כמו 'חוג חברים' מצומצם. אז היא נראית. גל ויינשטיין לצד אסד עזי לצד עבודות (מצחיקות, נשכניות) של ילדים מרמלה, נצרת, רהט, אופקים וראשל"צ - כל זה באמת מריח מכוחניות? האם אלה חיבורים 'טבעיים' כל כך, ממוסדים וממסדיים, כאלה שילדים מרמלה ומהסביבה יכולים לראות בשפע בגלריות השונות של העיר?
נדמה לי שלא, וזה גם שורש התשובה שלי: "עירוני רמלה" נולדה מתוך רצון פשוט להרחיב את הפעילות שאנחנו מקיימים עם ילדים מרמלה באופן שותף, לבנות מקום שבו תוכל הקהילה ברמלה ומסביבה לחוות אמנות שאנחנו מכירים ויכולים להביא אליה. אל תחנוק עבודה טובה בזעם שלא מופנה למקום הנכון. כשתעלה תערוכה עתידית של אמנים מקומיים מרמלה ומהסביבה - אני מקווה שהפרוייקט שלנו ייראה אחרת בעיניך, "ראוי" יותר.
בינתיים, אנחנו ממשיכים לעבוד עם הילדים.
{1}יש קשר בין אמנות לעם.והפרסים שמפעל הפיס מחלק בכול שנה.2 .הקשר שבין מפעל הפיס .פרסים ממשלתיים ואחרים.{קרנות}ת"א .אני מקווה שאתה מתחיל להבין את הקשר.האנשים האלה מלבד הוראה {מדרשה} מעוניינים לקחת כול פרס אפשרי.ולכן גם אם עושים עבודה בהתנדבות ברמלה או באופקים.זה אמור להיות קרש קפיצה לכמה מהם לגרוף את שאר הפרסים והקרנות לאמנים שנשארו.אצל השופטים.כשקוראים שפלוני מתנדב וכ"ו זה רק מקדם אותו לאותם פרסים כבדים.פרס שר החינוך. ראש הממשלה וכ"ו הכול בעיניי לגיטימי.ונכון לדאוג לביתך. רק צריך להוריד את המסכות.מיותר ללבוש בגדים כחולים סטייל מעמד הפועלים. שטויות!שם המשחק הוא כסף!אין ולא היתה בשנים האחרונות אצל האמנים הנ"ל שום תפיסה חברתית .כמה מהם לא היו אף פעם בעיירות פיתוח .לעניין השני שהזכרת לא אכפת לי מוצאו של אמן אל תיתן להם לגרום לך להרגיש אחרת.שיוויון בחלוקת התקציבים הזעומים לאמנות.על זה כתבתי וזו עיקר טענתי.אחרי שתסיים לימודיך ותתחיל להיות אמן עצמאי.תבין על מה אני מדבר.ישנו מעגל וקליקה אחת ש 12 הנועזים אף פעם לא פותחים .בקשר לאמנים עצמם .מכיר את עבודתם.25 שנים לערך.אני לא מבקר אמנות .כבד בשבילי לנתח עבודות של אחרים שיהיה לך סוף שבוע נעים אבשלום. אל תיקח את זה כבד מדי. רק תבין את העניין ופעל נכון.היה תמיד דרוך.נ.ב. אל תתנצל על שום דבר !
רבותי הצעירים! עבורכם הכל דיונים על פרסים, מלגות וכסף. אני תושב רמלה-40 שנה, בוגר בצלאל, הקמתי ב-91 מרכז אמנות שעד היום מניב פירות...היינו מייסדים צעירים וחולמניים, ולא חשבנו שמישהו צריך לתרום לנו כסף. מישהו מכיר אידאליסט אמיתי?